Una jornada carregada d'emocions

La felicitat i l'esforç de participar en un torneig on guanyen tots i totes converteixen l'Enfutbola't en un esdeveniment únic a Catalunya.

Una jornada carregada d'emocions

Per aquests valents, avui és el dia de la final de totes les finals: la de la lliga, la de la Champions i la del Mundial. Totes juntes, a la vegada. On la victòria ja és poder jugar, sentir-se futbolistes d'elit. L'Enfutbola't, que ja ha complert la seva cinquena edició, és un campionat on no importa ser primer, segon o quinzè. És, sense cap mena de dubte, la seva festa. Aquella amb què somien tot l'any. Així pensa Martí Nieto, jugador del CF Marc Bartra: "És molt maco estar tots junts durant un dia sencer. Juguem, dinem, a tots ens han donat un premi, això només passa una vegada a l'any. No hi ha res com això".

I és que, l'Enfutbolat no deixa de ser un dels exemples de l'esport amb més naturalitat, senzillesa i fidelitat. Persones amb discapacitat intel·lectual o física, jugant a futbol i futbol sala amb les mateixes ganes amb què afronten el seu dia a dia, però aquesta vegada sent els autèntics herois de la jornada. Al terreny de joc no hi ha perjudicis, tot és com una aventura humanament brillant. Tothom vol repetir, com Nesa Clua, jugadora del CE Europa, que és la primera vegada que participa a l'Enfutbola't: "Aquest torneig ha estat impressionant. Jo vull tornar la pròxima vegada. Perquè això és la bomba!".

Una jornada il·lusionant

La il·lusió de tots els nens i nenes que han participat, tant als camps de futbol, com al parquet de futbol sala, envaeix a tots els que han visitat el Camp Municipal Les Grases, de Sant Feliu de Llobregat. En especial als familiars que cuiden dia a dia als seus fills. Per Ramón Aguilar, pare d'un jugador del CF Can Mir: "Això és extraordinari. És una il·lusió pel nen que ja fa dies ens pregunta: quan es juga l'Enfutbola't?". La mare d'una jugadora del Géminis Cirera, Núria Anglada, no podia estar més contenta:  "He de felicitar a la Fundació Catalana de Futbol perquè és una jornada on els nens viuen una experiència meravellosa. On són els autèntics reis i reines del futbol. La convivència dels nois i les noies de tots clubs és una autèntica passada".

Hi ha qui diu, que tothom hauria d'assistir a veure alguna de les edicions de l'Enfutbola't. Perquè a la gespa, al parquet, als vestidors, a les carpes, a tot el recinte esportiu, es respira any rere any quelcom que tant falta a la nostra societat: solidaritat, felicitat, empatia, esport, llibertat i molta humanitat. Com deia l'apreciat geni del futbol Johan Cruyff: aquí se'ns posa a tots i totes "la gallina de pell".

GALERIA D'IMATGES