Programes
Beques Pobresa Infantil01

La Fundació Catalana de Futbol, amb l’objectiu de facilitar l’accés a la pràctica de futbol a infants en risc exclusió social, té obert un programa de beques per ajudar a nois i noies federats i que pertanyen a famílies en situació de vulnerabilitat. Aquesta beca correspon a les quotes federatives, és a dir a la Mutualitat de Futbolistes (assegurança) i la quota d'afiliació a l'FCF.*

Els requisits per optar a aquestes beques són:

1. Estar federat a algun club de l'FCF.
  2. Fer arribar una sol·licitud a la Fundació on contingui les dades del jugador al correu fundacio@fcf.cat
  3. Adjuntar un informe vigent de la DGAIA, Serveis Socials o entitat social anàloga on s'indiqui la situació de vulnerabilitat de l'infant i la seva família, per tal de poder entrar en aquest programa de beques de pobresa infantil.

Les sol·licituds de les beques són estudiades pel mateix Patronat i aprovades, si escau, en les diferents reunions que té la fundació durant la temporada. Les beques aprovades es comunicaran al club i al jugador/a becat/da.

Aquestes beques són atorgades per la Fundació Privada Catalana de Futbol amb la col·laboració de la Fundació del FCB.

*Pagaments, com per exemple, les quotes al club, equipació, etc, no entrarien dins d'aquesta beca.

ARBITRATGES SOLIDARIS02

Amb la premissa del Patronat de col·laborar i promocionar les activitats solidàries promogudes des dels clubs federats a l’FCF, la Fundació Privada Catalana de Futbol col·labora en la subvenció dels arbitratges d’aquells partits i/o tornejos de caire solidari, benèfic o social.

Els clubs sol·licitants hauran de fer arribar una petició a través de la intranet a la seva Delegació o al correu fundacio@fcf.cat amb tota la informació del partit i/o torneig incloent els calendaris definitius així com l’objectiu solidari i l’entitat beneficiària.

La Fundació donarà resposta a la sol·licitud acceptant o no la petició i en cas afirmatiu, indicant l’import subvencionat.

Les sol·licituds s’hauran de fer arribar amb un mínim de 3 setmanes d’antelació abans de l’esdeveniment solidari.

PREMIS SOLIDARIS DE LA FUNDACIÓ03

Un dels esdeveniments més emotius per la Fundació, és la celebració de la gala dels Premis Solidaris. Uns premis que tenen com a objectiu distingir i premiar actituds i accions solidàries, ètiques, socials i/o benèfiques dins del món del futbol federat.

Des d’accions personals a activitats conjuntes, els Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF reconeixen la solidaritat del futbol català així com l’esforç per ajudar els col·lectius més vulnerables. Clubs, jugadors, entrenadors, àrbitres... ens mostren com el futbol és pot convertir en un bon company de viatge de la solidaritat. I també aquelles accions o actituds de respecte a l’altre, de joc net entre equips rivals i de companyonia entre jugadors. En definitiva, els valors intrínsecs del futbol formatiu.

Cada edició dels Premis Solidaris destaca aquelles persones, entitats o accions solidàries de la temporada vigent. Els guanyadors no es donen a conèixer fins el mateix dia de l’entrega dels premis. L’obertura i tancament de la presentació de candidatures així com la normativa es comunica als clubs degudament a través de la intranet i al web de l’FCF.

COL·LABORACIONS A COL·LECTIUS AMB RISC D’EXCLUSIÓ SOCIAL04

La Fundació Privada Catalana de Futbol també col·labora a través del món del futbol en programes i projectes d’inclusió social per aquells col·lectius vulnerables i de gran fragilitat social. Parlem de col·laboracions amb centres penitenciaris de Catalunya, federacions d’esports per a persones amb algun tipus de discapacitat, ONG’s, fundacions i altres entitats socials que treballen dia a dia pel benestar de totes aquelles persones, famílies i infants amb risc d’exclusió social. El futbol es converteix aquí en un vehicle solidari per portar a terme activitats i accions socials que ajudin a tots aquests col·lectius.

ENFUTBOLA’T. FUTBOL PER TOTHOM05

Una altra línia d’actuació de la Fundació és promoure accions que fomentin i difonguin la pràctica de futbol en jugadors i jugadores amb capacitats físiques i intel·lectuals diferents. En aquest cas parlem del torneig “Enfutbola’t. Futbol per Tothom”. Un torneig de F7 i Futbol Sala que compta amb la participació de jugadors i jugadores amb algun tipus de discapacitat: paràlisi cerebral, discapacitat intel·lectual o ceguesa, entre d’altres. Aquesta jornada lúdico-esportiva té lloc cada any i serveix per tots aquests nois i noies puguin viure l’emoció d’un torneig de futbol a la vegada que es mostra als ulls de tothom que el futbol no té barreres. L’”Enfutbola’t” té a més una altra vessant solidària: totes les persones que participen en el funcionament del torneig són voluntaris i voluntàries que se sumen al projecte.

CAMPUS SOLIDARI DE FUTBOL PER A INFANTS AMB RISC D’EXCLUSIÓ SOCIAL06

La Fundació Privada Catalana de Futbol, seguint amb la seva premissa d’ajudar als més necessitats a través del futbol, organitza el Campus Solidari de Futbol BeHappy-Fundació FCF, dirigit a nens i nenes d’entre 6 i 16 anys amb risc d’exclusió social. Aquest campus d’estiu està dirigit per tècnics professionals i es treballa tota la base del futbol formatiu: des de la seva vessant esportiva i també de valors.

El Campus Solidari de Futbol BeHappy-Fundació FCF garanteix que els infants durant la seva estada, facin mínim tres àpats diaris. Un dels problemes més destacats de les famílies amb vulnerabilitat econòmica. Així com el seguiment i control dels hàbits d’higiene. També assegura que tots els alumnes tinguin equipació adequada així com calçat adequat.

Una part important dels alumnes del Campus són infants refugiats, sol·licitants d’asil o bé de famílies amb risc d’exclusió social per la seva vulnerabilitat econòmica severa.