Tot a punt per a la sisena edició de l’Enfutbola’t

Aquest dijous s’ha celebrat l’acte de presentació de la gran festa del futbol inclusiu organitzada per la Fundació Catalana de Futbol del pròxim 1 de maig al Vendrell que tindrà xifra rècord de participació.

Tot a punt per a la sisena edició de l’Enfutbola’t

Queda menys d’una setmana perquè se celebri l’Enfutbola’t, la gran festa del futbol per a tothom. Aquest dijous a la Sala d’Actes de la Seu Central  de la Federació Catalana de Futbol a Barcelona s’ha celebrat l’acte de presentació. Enguany, el torneig de referència de futbol i futbol sala inclusiu català organitzat per la Fundació Catalana de Futbol arriba a la sisena edició i el pròxim 1 de maig al Vendrell és la data i seu fixada per a gaudir-lo. La presentació s’ha retransmès en directe a l’fcf.tv.

En l’Enfutbola’t 2024 estan citats 966 jugadors amb diversitat funcional, intel·lectual i sensorial de 53 equips diferents. És la xifra rècord més alta de participació en aquest torneig en totes les edicions celebrades.

Enfutbola't 2024
JUGADORS 966
EQUIPS 53

Els partits de futbol 7 es jugaran al Camp de Futbol Municipal d'El Vendrell, mentre que els de futbol sala es disputaran al Pavelló Municipal de la capital del Baix Penedès En la presentació oficial de l’acte s’ha donat a conèixer tota la distribució dels grups i els horaris dels enfrontaments.

La introducció de la categoria Júnior F7

La competició es dividirà en set categories de futbol 7 i tres de futbol sala. Una de les novetats d'aquesta edició és la categoria Júnior F7, ideada per a la participació dels jugadors i jugadores de menor edat.

Els objectius de l'organització d’aquest esdeveniment, que s’ha consagrat com un dels tornejos referents del futbol adaptat, són, d’una banda, mostrar a la societat que el futbol és un esport obert a tothom i, de l’altra, oferir un dia de diversió a tots aquests joves que estimen aquest esport, però que no disposen d’un espai on poder competir. Amb el pas de les diverses edicions, l’Enfutbola’t ha crescut dels 350 jugadors inicials als prop de 1.000 que hi participaran aquest 2024.

ENFUTBOLA'T
ANY PARTICIPANTS EQUIPS SEU
2017 350 24 PREMIÀ DE DALT
2018 550 38 BARCELONA
2019 750 47 CORNELLÀ DE LLOBREGAT
2022 900 47 VIC
2023 850 45 SANT FELIU DE LLOBREGAT
2024 966 53 VENDRELL

Iván Carrillo: “L’Enfutbola’t és un gran èxit”

El president de la Fundació Catalana de Futbol, Iván Carrillo, ha explicat que “l’Enfutbola’t és un gran èxit i festa del futbol inclusiu”. Carrillo ha agraït els treballadors de la Fundació Catalana de Futbol, la Federació Catalana de Futbol i l’Ajuntament del Vendrell que faran possible la celebració del torneig de referència del futbol i futbol sala català inclusiu. A més, ha remarcat que l’Enfutbola’t també és una reivindicació que des de la Fundació de l’FCF es treballarà perquè “en un futur hi hagi un futbol inclusiu federat”.

Joan Soteras: “L’Enfutbola’t és l’acte més important que organitza la Fundació de l’FCF”

El president de la Federació Catalana de Futbol, Joan Soteras, ha destacat que “L’Enfutbola’t és l’acte més important de tots els que organitza la Fundació de l’FCF”. “Des de l’FCF ajudarem perquè sigui un èxit” ha afegit Soteras, que també ha felicitat a tots els actors implicats en la celebració de l’esdeveniment.

Per altra banda, la regidora d’entitats esportives, participació ciutadana, cultura popular i Joventut de l'Ajuntament del Vendrell, Mariona Figueras, ha remarcat durant la presentació que l’Enfutbola’t “és una gran oportunitat pel Vendrell. Des del consistori treballem per a promoure la igualtat i en aquest cas a través de l’esport”. Per a finalitzar la seva intervenció ha explicat que “estem molt orgullosos d’acollir aquest esdeveniment”.

En l’acte de presentació de l’Enfutbola’t hi ha assistit també per part de l’FCF els directius Pere Alsina, José Manuel Banderas, José Cosano, Carles Mallart, Juan Núñez, Fernando Peña, Miquel PiñolJaume Plaza i Andrés López, que també és vicepresident de la Fundació de l'FCF, i el delegat al Maresme, Moha El Gaadaoui. Com a representants de la Fundació Catalana de Futbol hi han estat també els directius Enric Morist, Xavi Moreno, Santiago Masó, Jordi Casals i el secretari, Sergi Garrido. Altres autoritats presents com la presidenta de la Federació Esportiva per a Cecs, Dolors Luna, el president de la Federació Esportiva Paràlisi Cerebral, Carles Muñoz, i la presidenta de la Fundació UE Cornellà, Maria Isabel López.

GALERIA IMATGES