Pere Guardiola s’acomiada entre l’emoció de la Fundació

El president de la Fundació Catalana de Futbol deixa el càrrec enmig d'un emotiu homenatge que se li ha rendit en finalitzar la sisena edició dels Premis Solidaris.

Pere Guardiola s’acomiada entre l’emoció de la Fundació

El fins avui president de la Fundació Catalana de Futbol, Pere Guardiola, ha dit adéu a una llarga i prolífica carrera al capdavant d'aquesta entitat sense ànim de lucre. Després de nou anys liderant la Fundació de l'FCF, assumint el càrrec l'any 2014, Guardiola s'ha acomiadat durant la celebració dels VI Premis Solidaris, entregats aquest vespre a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona. "Per a mi, avui és un dia important perquè és el meu últim dia com a president de la Fundació. La meva política és que només s’hi ha d’estar dos mandats al capdavant, ja que ha d’haver renovació i noves energies. Actualment, la Fundació té una economia saludable; tot i que no hem de guanyar diners, tampoc n’hem de perdre. Quan la vam sanejar, vam poder començar a fer activitats de tot tipus. Per això, vull agrair de tot cor a tots els col·laboradors, entitats, treballadors i familiars per l’ajuda rebuda. Visca el futbol català unit!".

En finalitzar l'acte, Guardiola ha rebut un sentit homenatge de part de tots els assistents de l'acte, amb la presència sorpresa de la seva família al complet, i s'ha mostrat tan emocionat que "només puc dir gràcies; quan estimes el futbol català i fas tantes coses per la pilota, aquesta feina esdevé meravellosa. Gràcies a tots".

El president de l'FCF, Joan Soteras, i Manu Alegre, un dels seus nets, li han lliurat un obsequi en agraïment a les funcions realitzades durant tot aquest temps. A més, també s'ha emès un vídeo recordant l'empremta que ha deixat Guardiola a la Fundació.

Soteras ha comentat que "avui no puc ser objectiu perquè ets un amic. Vam connectar de seguida quan ens vam conèixer i sempre he respectat les teves decisions. La Fundació serà sempre casa teva. La vas agafar quan estava enfonsada i l’has reflotat. Per això, no et defraudarem i seguirem treballant per tenir una bona Fundació".

El llegat de Pere Guardiola

El ja ex president de la Fundació de l'FCF ha estat l'impulsor de la gran majoria d'esdeveniments que, actualment, organitza aquesta entitat durant l'any, com són:

• Els Premis Solidaris mencionats, amb sis edicions realitzades.
  • Quatre edicions de l'Enfutbola’t, dirigit a persones amb diversitat funcional, i que ha comptat amb la participació de gairebé 3.000 persones a Premià de Dalt, al FC Martinenc de Barcelona, a Cornellà i a Vic.
  • Cinc Campus Solidari per a infants amb risc d'exclusió social provinents de programes d'extrema pobresa de Creu Roja.
  • Un Campus per a persones amb diversitat funcional.
  • Repartiment de beques a més de 2.500 infants sense recursos i amb situacions familiars molt vulnerables.
  • Subvenció de més de 700 partits i tornejos solidaris i benèfics.
  • Subvenció dels arbitratges de la Lliga We League 7 dirigit a persones amb discapacitat.
  • Recaptació de 1.500 joguines per a la Creu Roja Joventut amb el repte solidari 'Cap Infant Forta de Joc'.
  • Diverses col·laboracions amb entitats tan destacades com la Creu Roja, la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, la Federació de Salut Mental, els Centres Penitenciaris i amb diferents col·lectius amb gran vulnerabilitat.

GALERIA D'IMATGES