L’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’ es trasllada a l’1 de maig

La 5a edició d’aquesta jornada que organitza la Fundació de l’FCF se celebrarà, per primera vegada, el dilluns 1 de maig. Durant la presentació s’ha conegut el calendari de partits i la resta de novetats.

L’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’ es trasllada a l’1 de maig

A la Sala d’Actes de la Federació Catalana de Futbol, a Barcelona, ha tingut lloc la presentació de la 5a edició de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’, la jornada lúdica-esportiva organitzada per la Fundació Catalana de Futbol que té com a protagonistes a jugadors i jugadores amb diversitat funcional, intel·lectual i sensorial. L'acte s'ha pogut seguir en directe a través de l'fcf.tv.

La jornada comptarà amb 850 esportistes procedents de 47 equips d’arreu del territori català, els quals jugaran un total de 71 partits, i que gaudiran del seu esport preferit el dilluns 1 de maig de 2023 al Camp de Futbol Municipal Les Grases i al Pavelló Andrei Xepkin, situats a Sant Feliu de Llobregat.

Els objectius de l'organització d’aquest esdeveniment, que s’ha consagrat com un dels tornejos referents del futbol adaptat, són, d’una banda, mostrar a la societat que el futbol és un esport obert a tothom i, de l’altra, oferir un dia de diversió a tots aquests joves que estimen aquest esport però que no disposen d’un espai on poder competir. Tot això serà possible gràcies a la tasca indispensable dels voluntaris i a la col·laboració desinteressada d’empreses, entitats i persones. La jornada, amb entrada gratuïta, arrencarà a les 9.00 del matí i finalitzarà a les 18.00 hores amb l’entrega de medalles i obsequis a tots els participants.

Una de les novetats més destacades d’aquesta edició és la creació del canal de Twitch de la Fundació (@FundacioFCF), des del qual es podrà seguir en directe tota la jornada i veure els partits de Futbol 7, Futbol 5 i futbol sala. Així mateix, per primera vegada, tots els participants gaudiran d’un servei de fisioteràpia i podran lluir la samarreta commemorativa que s’ha creat especialment per aquest esdeveniment.

Ivan Carrillo: "Treballarem per aconseguir nous recursos econòmics per la Fundació"

Després de la projecció del vídeo resum de la 4a edició, el nou president de la Fundació Catalana de Futbol, Ivan Carrillo, ha donat “les gràcies a Pere Guardiola, l’anterior president, per portar la Fundació a on està a dia d’avui i a tota la gent que hi ha darrera, les quals han ajudat moltíssim i els agraeixo tota la feina realitzada”. Així mateix, Carrillo ha explicat que “durant els darrers any els clubs de futbol tenen cada vegada més equips amb jugadors amb discapacitat funcional i, per tant, necessiten diners per tirar endavant projectes d’aquest tipus. Volem arribar a més clubs, amb més patrocinadors, però també a altres clubs i entitats catalanes per a què s’adhereixin a aquestes accions i, així, poder potenciar molt més els projectes socials”.

Per la seva banda, el cap d’esports de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, Albert Càrdenas, ha manifestat que “és un orgull i una gran satisfacció que la Fundació de l’FCF i l’FCF hagin escollit la nostra ciutat per dur a terme aquesta activitat. I és que nosaltres tenim un pla estratègic d’esports, i un dels objectius de la ciutat és promocionar activitats per a persones amb discapacitat. Per això, per Sant Feliu de Llobregat serà el gran colofó de totes les activitats que ha dut a terme l’Ajuntament per a visibilitzar aquest col·lectiu”.

A continuació, el president de la Federació Catalana de Futbol, Joan Soteras, ha agraït la tasca realitzada de Pere Guardiola “perquè el servei que has donat a aquesta Fundació ha servit per reflotar-la i l’has deixat a dalt de tot. Per això, amb l’Ivan seguirem ajudant a tot el futbol català amb aquest conjunt de persones que realment ho necessiten. La Fundació es va crear per ajudar i nosaltres estem aquí per ajudar a les persones. Estem treballant per a què aquests jugadors i jugadores es puguin federar. Esperem que el dia 1 sigui l’èxit que ho és cada any, i és que a la Fundació s’està treballant molt bé”.

A la presentació també han assistit el vicepresident i delegat de l’FCF a Girona, Jordi Bonet; el directiu i delegat al Vallès Oriental, Juan Núñez; el directiu i delegat a les Terres de l’Ebre, Miquel Piñol; el directiu i delegat al Penedès-Garraf, Jaume Plaza; el directiu i delegat a Tarragona, José Cosano; la directiva Mònica García; els patrons de la Fundació de l’FCF, Enric Morist Xavi Moreno; l’ex president de la Fundació de l’FCF, Pere Guardiola; així com representats de diferents clubs i col·lectius.

GALERIA D'IMATGES