Gols per a la Solidaritat, de Dani Olmo, guardonat en la categoria 'Jugador' dels VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol

L'actual jugador del RB Leipzig és un futbolista molt actiu en les qüestions socials i gràcies aquesta vessant humana i personal va rebre el premi 'Jugador' en la gala dels Premis Solidaris.

Poc es coneix la vessant solidària del jugador català internacional, Dani Olmo, futbolista de RB Leipzig i també de la Selecicó Espanyola. En la passada gala celebrada el 22 de febrer a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm dels VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol, Olmo va ser un dels guardonats de l'acte al rebre el premi 'Jugador' gràcies a la seva part més humana i solidària.

Aquest passat juliol, tot just proclamat campió de la Nations League i la Copa Alemanya, Olmo va fer una aturada a les seves breus vacances per atendre dues de les moltes iniciatives solidàries on hi col·labora, mostrant així la vessant més humana i solidària del terrassenc. En primer lloc, la 4a Edició de Campus Dani Olmo, que es va celebrar aquest passat estiu al camp de Pla de Bonaire, més enllà d’ajudar els participants a millorar la seva tècnica, l’objectiu va ser íntegrament solidari ja que tots els beneficis del campus es van destinar a l’AFANOC, una entitat sense ànim de lucre que dona suport a infants amb càncer, i a Casa dels Xuklis, una residència per nens i familiars de nens amb tractament oncològic. Durant aquesta breu estada, Olmo va ser padrí del I Torneig Inclusiu de Futbol Sala Dani Olmo. Un torneig per donar visibilitat a persones amb problemes de salut mental i una oportunitat per mostrar com el futbol sala es converteix també en una eina de salut i de teràpia per facilitar la inclusió social d’aquestes persones.  Dani Olmo, a més a més, també és membre de la ‘Common Goal’, una ONG que dona un percentatge dels ingressos dels futbolistes per destinar-se a iniciatives solidàries.

El jugador, degut als seus compromisos professionals, no va poder estar present a la VII Premis Solidaris i el seu pare, Miquel Olmo, va ser qui va rebre el guardó dels VII Premis Solidaris. Tot i això va enviar un vídeo a tots els assistents i al jurat dels premis agraint el reconeixement. “Sempre he pensat que aquells que tenim per la nostra professió un altaveu cap a l’exterior l’hem d’utilitzar per contagiar a la gent, fer un món millor i per aportar el nostre granet de sorra. Em sento orgullós que la Federació Catalana de Futbol, a través de la seva fundació m’entregui aquest premi que representa solidaritat, valor i compromís i em fa molt feliç. Moltes gràcies per aquest reconeixement”.