El Club de Futbol Tramontana-La Mina com a motor de transformació d’un barri en els VII Premis Solidaris

El CF Tramontana-La Mina va ser el primer classificat en la categoria ‘Club’ en la celebració dels VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol.

La Mina és un barri de Sant Adrià del Besós, que limita amb Barcelona, que ha experimentat grans desafiaments al llarg dels anys. Tot i els esforços dels veïns i d’entitats socials per transformar i millorar la qualitat de vida, el barri viu i pateix una situació precària que afecta negativament a tothom, però especialment als infants.

Dins d’aquest context, Toni Porto crea el CF Tramontana-La Mina: un globus d’oxigen que busca incentivar l’educació dels més joves a través del futbol. “Per mi, pel club, pel barri i poble gitano és una gran alegria que es valorin les nenes gitanes com qualsevol altre nena i que tinguin el mateix dret que les altres”. Un projecte social, que amb la motivació i el reforç del futbol, fomenta l’assistència a l’escola, treballa els valors, potencia la companyia i respecte vers els altres i les seves religions...I sobretot, obliga a que pares i mares segueixin ajudant al creixement dels seus fills amb l’assistència a l’escola, als entrenaments i als partits. Una manera d’adquirir hàbits sans i saludables perquè els nens i nenes d’avui de La Mina siguin els adults de demà.

És un motor de transformació social per a tot el barri i per a les seves jugadores. Per Esther Gómez, el futbol és un refugi on acollir a les nenes. “Som una família, estem aquí per a tot i sobretot per crear un vincle amb elles amb el qual es puguin expressar ja que potser no el tenen a casa i nosaltres podem generar aquest vincle important que els aporti seguretat”.

Alejandra Martín, entrenadora i jugadora del club, considera que ser referent per a les nenes petites és un orgull per elles. “Puc inculcar els meus valors i aprenentatge a les nenes que venen amb molt compromís i moltes ganes d’aprendre i això em fa sentir orgullosa. Ser referent d’elles, t’ajuda i t’anima a seguir amb el futbol” conclou Martín.

Actualment el club compta amb tres equips federats: un benjamí, un aleví i un amateur femení, un símbol per a les nenes del Barri de La Mina. Amb grans esforços costegen, però que seran ben invertits pel futur d’aquests nois i noies. El CF Tramontana-La Mina és el primer club femení federat creat pel poble gitano a Catalunya. “M’agradaria que la gent no jutgés abans de saber” declara Esther Gómez, jugadora del club. “No només som un equip de gitanes que s’ha fet famós, som persones com les demés i venim aquí a jugar i a divertir-nos”.

GALERIA D'IMATGES VII PREMIS SOLIDARIS