Accions que valen més que gols, el premi ‘Joc net i ètica esportiva’ dels VII Premis Solidaris

Bruno Garcia, jugador infantil del CF Unificación Llefià va endur-se el primer guardó en els VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol.

El jugador de l’Infantil de 2a Divisió del CF Unificación Llefià, Bruno Garcia, va protagonitzar durant aquesta temporada en el partit de la jornada 7 contra l’Escola F. Almogàvers una acció de “fair play” i joc net que va ser guardonada en els VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol en la gala celebrada el passat 23 de febrer a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm. Una acció que diu molt d’aquest jugador de només 12 anys. “El central va treure de porteria, em va caure al peu i anava sol contra el porter però es va lesionar el defensa i la vaig treure fora”, relata la jugada viscuda el propi futbolista.

A la segona part, un jugador del conjunt visitant es va lesionar a l’efectuar un llançament de porteria, en l’acció, la pilota va anar als peus d’en Bruno, que es va trobar sol davant el porter, però veient que el rival havia quedat lesionat a terra, va enviar la pilota fora del terreny de joc de forma intencionada. El partit va quedar aturat i es va atendre al jugador lesionat.

L’acció va rebre el reconeixement immediat dels companys, de l’equip rival i del públic, que va agrair l’atenció que Bruno va brindar al jugador lesionat. “Durant la jugada en sí i en aquest moment va ser una acció del Bruno que no va sorprendre per com és ell. Nosaltres sempre hem dit que si hi ha un jugador fora, al terra o que s’ha fet mal, pilota fora i a continuar jugant quan es pugui” instruccions de Fran Guàrdia, entrenador de l’infantil del CF Unificación Llefià, que és conscient de l’objectiu de la pràctica del futbol en aquestes edats. “Per nosaltres és important que aprenguin a jugar, entendre el joc de posició a futbol 11 però sobretot ens interessa que aprenguin valor perquè dins el club busquem que no només siguin bons futbolistes, sinó bones persones”.

Cal tenir en compte, que el partit en aquell moment era de 0 a 1 favorable a l’Escola Futbol Almogàvers, i que es tractava d’una ocasió manifesta de gol que podia haver significat l’empat al marcador. “Està bé guanyar però és millor que tots estiguem bé i si es va fer mal no tindria el mateix valor” conclou Bruno Garcia que és el clar exemple dels valors positius del futbol.

GALERIA D'IMATGES