L’FCF, present a la Jornada ‘L’Esport com a instrument de prevenció de la violència’

03/05/2018

El director de l'Àrea de Compliment Normatiu, Javier Latorre, ha assistit a l’Auditori 1899 del Camp Nou per seguir les intervencions dels diferents ponents.

Fundació Barça

La Fundació del Barça, en col·laboració amb la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull, ha presentat a l’Auditori 1899 del Camp Nou l’informe ‘L’esport com a instrument de prevenció de la violència’. L'acte ha estat conduït per l'actor i director Marc Martínez, juntament amb cinc infants que representaven els valors de l'esport presents en les actuacions de la Fundació del Barça: respecte, esforç, treball en equip, humilitat i ambició.

Com a introducció, el vicepresident del Futbol Club Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, s'ha dirigit als assistents afirmant que si el Barça és "més que un club" és per actuacions com les que seran analitzades en aquesta Jornada. La primera ponència ha correspost al director de la Càtedra Ethos de la Universitat Ramon Llull, Francesc Torralba, assegurant que l'esport és el mitjà adequat per prevenir la violència, apartar-la i extirpar-la. En aquest sentit, Torralba entén que l'esport és una activitat integral, no només física, ja que actua sobre les emocions humanes.

Fundació Barça

El professor d'Educació Física i doctor en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, Jordi Osúa, ha centrat la seva intervenció en la lluita per a l’erradicació del racisme, recordant la salutació "Black Power" dels atletes afroamericans Tommie Smith i John Carlos, medalla d'or i de bronze als Jocs Olímpics de Mèxic 1968 com a senyal de protesta per l'absència dels drets civils dels ciutadans de color als Estats Units en aquella època.

Fundació Barça

Tot seguit, la directora general de la Fundació Barça, María Vallès, i la responsable de programes de la Fundació Barça, Mariona Miret, han analitzat les diferents actuacions que s'estan duent a terme en diversos països menys desenvolupats i en alguns barris de Barcelona per difondre els valors de l'esport entre la població que viu en zones menys afavorides.

Fundació Barça

La darrera ponència ha correspost a l'exjugador del Futbol Club Barcelona, Edmílson Gomes de Moraes, actualment president de la Fundació Edmílson Sembrando Sueños. L’exfutbolista brasiler creu en els valors de l'esport, ja que el futbol li va canviar la vida i ara és ell qui ajuda als nens més desfavorits.

Per part de l'FCF ha assistit el director de l'Àrea de Compliment Normatiu, Javier Latorre, en el qual s'inclou la Comissió d'Ètica Esportiva, Lluita contra la Violència i Xarxes Socials.