‘Els pericos no abandonen’ la campanya solidària de l’RCD Espanyol reconeguda en els VII Premis Solidaris

El primer equip de l’Espanyol va ser una de les candidatures finalistes als Premis Solidaris gràcies a la iniciativa de conscienciar a la societat sobre l’abandonament i maltracte animal.

Dissabte 14 d’octubre de 2023, 21.00h a l’Stage Front Stadium de Cornellà de Llobregat. Els jugadors de l’RCD Espanyol surten a la gespa de l’estadi a disputar el partit contra el Reial Valladolid, corresponent a la Segona Divisió espanyola, acompanyats d’11 gossos procedents de diferents protectores catalanes. Una iniciativa per lluitar contra l’abandonament animal i promoure la donació de material per a diferents protectores de Catalunya que va ser reconeguda en la gala dels VII Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol celebrada el passat 22 de febrer a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm.

El primer equip de l’RCD Espanyol ha estat la cara visible de la campanya solidària de l’àrea social “Els pericos no abandonen” que va convertir el club en el primer equip de la lliga (tant de primera com de segona) a saltar al terreny de joc acompanyat de gossos que busquen llar i una família que els vulgui adoptar. A més, la campanya també va recollir mantes, aliments, pinso i joguines per ajudar a les diferents protectores. Des del club blanc-i-blau feia temps que es volia dur a terme aquesta iniciativa. “Era una idea que veníem treballant des de la temporada passada però per circumstàncies esportives la vam anar demorant” assegura Isaura Valle, responsable de l’àrea social de l’RCD Espanyol. “Volíem trobar el moment idoni per fer-la, i de la mà de la penya Happy Animals, que ens han ajudat a fer possible el que ara és una realitat, vam creure oportú fer-ho a principi de temporada d'aquest any contra un equip, un rival que fos notori com és el cas del Reial Valladolid”.

El partit va coincidir amb un cap de setmana sense jornada a primera divisió i totes les mirades van anar cap a la iniciativa. L’objectiu, de fer visible i conscienciar a la societat sobre l’abandonament i maltracte animal i sobre l’adopció es va assolir amb èxit després que els onze gossos que van saltar a la gespa de l’Stage Front Stadium amb els futbolistes blanc-i-blaus van ser adoptats setmanes més tard. Una d’ells, la Wendy, una gossa sense família provinent d’Ucraina que va travessar Europa per arribar fins a Barcelona, va ser adoptada per la família d'en Jonathan Valle, soci abonat de l’Espanyol que estava presenciant el partit amb la seva dona i la seva filla. “Esperàvem a que sortissin els jugadors i vam veure que cada jugador sortia amb un gos, ens va agafar sorpresos” reconeix Jonathan Valle que juntament amb la seva família van veure en la cua de la Wendy una gran similitud amb la seva anterior gossa, la Dana.

“La Wendy va sortir amb el Pacheco, el porter, i va ser el primer gos que va entrar al camp i des d’allà vam veure la cua, que s’assemblava molt a la gossa que teníem abans, la Dana, que feia 3 anys que havia mort. I des d’aleshores vaig estar valorant, vaig veure per xarxes socials del club que era una acció per fomentar l’adopció i el dia següent ja estava trucant a la protectora i en qüestió d’un parell de setmanes la Wendy va venir a casa” relata Jonathan Valle que és feliç de tenir a la gossa tot i l’esforç que comporta. “És un esforç tenir un gos i tenir-l’ho bé però reps 10 vegades més del que tens. La vida és molt millor amb un gos” conclou Valle.

Per arribar a fer aquesta iniciativa l’Espanyol va anar de la mà de la Penya Espanyolista Happy Animals, la primera penya animalista d’un club de futbol. “Molta gent a l’Espanyol és animalista, els agraden els gossos i donen veu a uns colors i a uns animals que la societat necessita. Si el club ens permet fer això, per nosaltres és el millor que hi ha” explica Meritxell Arias, presidenta de la Penya Espanyolista Happy Animals que afirma que “el dia de l’acció va ser un dels millors dies viscuts, no només per part meva sinó per molta gent”.

La imatge més icònica i carismàtica d’aquesta campanya va donar la volta al món superant totes les expectatives del club. “La imatge dels nostres jugadors sortint amb els gossos va donar la volta al món. Només per això i sobretot per l’adopció conseqüentment de tots els animals crec que el 10 es queda una mica curt” reconeix Isaura Valle, responsable de l’àrea social de l’RCD Espanyol.