L’enfutbola’t. Futbol per a tothom: una tercera edició amb moltes emocions

Un total de 700 esportistes procedents d’equips d’arreu de Catalunya han gaudit d’una jornada lúdic-esportiva de futbol a les instal·lacions de la UD Cornellà.

L’enfutbola’t. Futbol per a tothom: una tercera edició amb moltes emocions

Durant tot el dia s’han disputat un total de 71 partits, amb 49 equips enquadrats en 9 grups diferents. Tant jugadors, tècnics com aficionats han pogut gaudir d’una Jornada única on ha regnat l’esportivitat, el bon ambient, la germanor entre tots els participants, i l’emoció entre tots eles assistents.

A banda dels partits de Futbol 7, Futbol 5 i futbol sala, també s’ha fet una exhibició de Juanro, un freestyler xilè campió del món. El que converteix aquest fet en excepcional és que en Juanro va néixer sense braços i ha exercitat les seves cames i peus com si fossin les seves pròpies mans. La grada del Municipal de Cornellà ha aplaudit les piruetes realitzades per aquest xilè que no sense braços.

A més, d’un torneig anomenat ‘Noves Oportunitats’ que l’han disputat joves que, a causa de la seva situació personal, estan en risc d’exclusió social. També s’ha disputat un triangular de futbol femení inclusiu. Al final de la Jornada, tots els participants i els cossos tècnics dels equips han rebut trofeus i obsequis en agraïment per haver col·laborat al fet que la tercera jornada de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom hagi estat tot un èxit. Cal dir que a aquesta edició de l’Enfutbola’t han participat un total de 50 voluntaris.

El president de la Fundació de l’FCF, Pere Guardiola, ha valorat positivament la tercera edició de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom: ’A través del futbol es produeixen moltes coses. Sobretot valors i germanor. Gràcies a tots per la vostra participació’. Pere Guardiola també ha agraït la participació de tots els voluntaris.

Per la seva banda, el Cap d’Esports de l’Ajuntament de Cornellà, Salvador Valls, ha parlat del repte dels esports inclusius al seu municipi: ‘Aquest Ajuntament té un gran projecte per l’esport inclusiu. És el nostre pilar a la regidoria d’esports, i per tant un objectiu de Cornellà. Un gran repte que ho aconseguirem’.

Entre els clubs federats que han participat destaquen els conjunts inclusius del CE Europa-Acidh, la UD Cirera, el Club Atlètic Masnou, la Balafia UE Inclusiu, el RCD Espanyol Special, la Insercor UE Cornellà, el CRE Once Barcelona, el CD Torre Baró, el Màgic Barcino, l’Ampans Balconada, el CFS Ciutat de Mataró, el Tastidis Sant Joan Despí UE, , la UE Sant Andreu Special Teb, la UE Tona, l’At. C. Sant Pol, el CE Futbol Can Mir-Rubí, el FC Martinenc, el Jeroni de Moragas Olímpic Móra d'Ebre, el FS Castellar, l’Associació Darna, el CP Joves i El Llindar, entre molts d'altres.

D’altra banda, els àrbitres del CTA de l’FCF que han xiulat en aquesta segona edició de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’ han estat els següents: Segio Casas Mateos, Alejandro Fernández Ruiz, Adrián García Suárez, Martí Pedro Mas, Antonio González Delgado, Elicinio López Moreno, Agustí Farizo Boada, Ruben Martín Tarrío, Quant al CTA de l’LCFS, els col·legiats que han participat en aquesta Jornada han estat: Lucas Antoni Lorenzo, Aleix Grau Mascaró, Adrià Acero Montes i Adrián Diaz Soto.

La Fundació Catalana de Futbol ha comptat amb la participació de federacions esportives i entitats socials amb esportistes amb algun tipus de minusvàlua o que, per la seva situació personal, pateixen risc d'exclusió social. Entre aquestes entitats hi ha diversos clubs federats a l'FCF amb equips de futbol adaptat, la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics (ACELL), la Federació Catalana d’Esports per a Cecs, o la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals, entre molts d'altres, juntament amb la col·laboració de la Fundació  UE Cornellà.

A l’acte hi ha assistit el president de la Fundació de l’FCF, Pere Guardiola; la directiva i delegada de l'FCF al Baix Llobregat, Paquita Linares;  el directiu i delegat de l’FCF al Barcelonès, Francesc Folguera; el directiu i delegat de l’FCF al Maresme, Antonio Jiménez; el directiu i delegat de l’FCF al Bages-Berguedà-Cerdanya;  Esteve Olivella; el directiu de l’FCF Jaume Plaza; el subdelegat del Barcelonès i ambaixador de la Fundació de l’FCF Miquel Carrillo ; i el president de la UD Cornellà, Alejandro Talavera; els patrons de la Fundació de l’FCF: Maria Teresa AndreuAndrés LópezAlbert Garrofé, Joan Duart,Joan Manuel Carreras; el Cap d'Esports de l'Ajuntament de Cornellà, Salvador Valls;  entre d'altres.

GALERIA D'IMATGES