Jugar a futbol amb els deures de l’escola al dia

La UE Tancat ha creat una aula d’estudi per a tots aquells jugadors i jugadores que necessiten ajuda en els estudis. La Fundació de l’FCF ha premiat aquesta iniciativa als VI Premis Solidaris.

Jugar a futbol amb els deures de l’escola al dia

Iván Alcalà té 25 anys i és entrenador de l’Infantil de la UE Tancat. Fa un any va preguntar als seus jugadors com havien anat les notes a l’escola. I es va adonar de les males notes que treien i de la poca importància i consciència que tenien els joves a què els estudis anessin malament. Per això va demanar ajuda a la Noemí Aranda, una amiga seva que donava classes particulars.

Així, cada dimarts l’Iván portava a casa de la professora els tres nois que necessitaven més ajuda per fer deures i repàs. Com que els joves no tenien recursos econòmics, les classes les pagava l’entrenador del seu sou. Avui, la UE Tancat de El Vendrell compte amb una aula d’estudi on la Noemí ajuda a 12 joves d’entre 11 i 15 anys del club amb dificultats a l’aula.

“Són nens que gran part de la seva tarda, si no estan al futbol estan al carrer, no tenen una implicació constant d’arribar a casa i posar-se a fer els deures i estudiar. No tenen aquesta rutina, ni aquesta implicació pel motiu que sigui. Ara, els dimarts i el dimecres venen i estem una hora amb ells, tenen una rutina”, explica l’educadora social, Noemí Aranda.

Iván Alcalà assegura que “en el futbol base ha d’haver alguna cosa més que futbol, els entrenadors i els responsables dels clubs tenim una tasca molt important en aquesta societat. Hem d’ajudar els nens i nenes a que es desenvolupin, no només en el futbol, sinó també a nivell personal perquè el dia de demà siguin millors persones”.

Aquesta iniciativa va rebre el guardó del ‘Premi Entrenador’ que els va atorgar la Fundació de l’FCF en la sisena edició dels Premis Solidaris que es van entregar el passat 23 de febrer a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, a Barcelona.

GALERIA D'IMATGES