El projecte solidari de l'AE Ramassà a Jirong-Gàmbia dels Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol

'Aigua per a Jirong-Gàmbia' és la iniciativa benèfica amb projecció internacional que va quedar primera classificada als VII Premis de la Fundació Catalana de Futbol

El projecte de l'Associació Esportiva Ramassà, primer club català que ha esdevingut una ONG, va sert premiat en la VII Edició dels Premis Solidaris de la Fundació Catalana de Futbol que es van entregar el passat 23 de febrer en la Gala celebrada a l'Antiga Fàbrica d'Estrella Damm.

L’abril de 2023, l'AE Ramassà va organitzar el seu setè viatge solidari a l’Àfrica. En aquesta ocasió, a Gàmbia, per donar suport a la Fundació Kalilu Jammeh per al projecte de subministrament d’aigua a la població de Jirong. El club va viure una experiència a Gàmbia, que a paraules del seu president Jordi Grivé, ha estat un èxit en majúscules. “Una experiència absolutament increïble conèixer la fundació Kalilu, que és una de les persones que ha estat un motor en el seu país per desenvolupar una acció en el seu territori que ens ha portat a conèixer la realitat de Gàmbia”.

La col·laboració econòmica de l’AE Ramassà ha contribuït a garantir l’ús d’aigua potable per a ús de boca, instal·lant una xarxa de distribució d’aigua des del pou existent a Jirong fins a les cases a través d’una aixeta que es deixa instal·lada a cada habitatge assegurant així la disponibilitat d’aigua quan la necessiten. “Que hagin pogut tenir aigua potable ha estat una alegria immensa”, assegura Joana Tejeo, vicepresidenta i secretària de l’AE Ramassà que guarda molt bon record de les diferents accions que han dut a terme al continent africà. “Cada vegada que fem una donació al projecte fem un seguiment fins que acaba i sempre ens queda una amistat i una cooperació de per vida de tots els països que hem anat fins ara”.

Per recollir fons, l’AE Ramassà va editar un conte solidari anomenat “Aigua a Gàmbia” que va servir per dur a terme diferents activitats de sensibilització i educació sobre el problema de la falta d’aigua al món. Un dels objectiu del club vallesà és vetllar per l’assoliment dels projectes de cooperació amb camí que es va iniciar fa uns anys, de qual tant el club com tots els membres que hi participen han gaudit d’un profitós aprenentatge. “Hem après molt d’aquest camí i procés, de com un club arrel d’una experiència de vida a Àfrica va iniciar un camí que ens ha portat a dia d’avui a treballar amb projectes socials arreu del territori a Catalunya i a Àfrica”.

El viatge solidari també va tenir la seva part esportiva, organitzant un partit amistós entre el Ramassà i el Real Banjul Futbol Club, campió de lliga de primera divisió de Gàmbia. A través del futbol es generen dinàmiques de transformació social a les comunitats on participen.

De cara el futur, l’entitat vallesana ja té a punt el proper viatge, el vuitè, en aquest cas a Kènia, per seguir realitzant la seva tasca benèfica amb el futbol com a motor de canvi.

GALERIA D'IMATGES DEL REPORTATGE A L'AE RAMASSÀ

GALERIA D'IMATGES DELS PREMIS SOLIDARIS