Els nostres projectes

Nutrició

Som club, fem salut.

Cardio

Les teves mans poden salvar una vida.

Beques

Rodant el seu futur.

llegir més

Imagina tot el que podem fer junts

Marc Bartra, jugador de la Selecció Catalana de Futbol.

Nutrició

SOM CLUB, FEM SALUT.

La Fundació de la FCF, juntament amb la col•laboració dels Serveis Mèdics de la Mutualitat de Futbolistes, volem conscienciar de la importància d’una dieta equilibrada, sana i variada en especial, en la pràctica esportiva i concretament en els nois i noies que juguen a futbol. Una bona alimentació no només ens protegeix de malalties i de problemes de sobrepès, sinó que també ens ajuda a evitar lesions musculars, nervioses i traumatològiques. Amb aquesta premissa neixen els consells de nutrició de Som Club, Fem Salut: una guia de fitxes i consells sobre com hauria de ser l’alimentació idònia dels futbolistes.

Cardioprotecció

LES TEVES MANS PODEN SALVAR UNA VIDA.

En qualsevol moment, en qualsevol lloc, una persona pot patir una aturada cardiorespiratòria. Però, també en qualsevol moment i en qualsevol lloc, unes mans poden salvar-li la vida. Amb aquesta premissa, la Fundació de la FCF amb la col•laboració del Consell Català de Ressuscitació ha engegat una campanya de sensibilització per conscienciar que qualsevol persona pot salvar la vida a una altra amb les seves pròpies mans. D’aquesta manera, la Fundació ha realitzat un vídeo divulgatiu que explica què cal fer i com actuar en cas que una persona pateixi una aturada cardiorespiratòria. El vídeo, que recrea una aturada cardíaca en un camp de futbol, explica tots els passos a seguir des que la víctima cau a terra fins que arriben els serveis d’emergència. També especifica quines són les maniobres de reanimació a fer així com la correcta utilització del DEA (Desfibril•lador Extern Automàtic).

Beques

RODANT EL SEU FUTUR.

Atorgament de beques per a jugar a futbol que van dirigides a nens, nenes, nois i noies que viuen en situació d’extrema pobresa. Només a l’àrea metropolitana de Barcelona hi ha 18.000 menors d’edat en aquesta situació. És per aquest motiu que és imprescindible que anem acompanyats d’una entitat com l’Obra Social la Caixa, que compta amb la base de dades més important sobre el nivell de pobresa a les llars. A través del seu programa Pro-Infància, la Fundació de la Federació Catalana de Futbol destinarà una quantitat de diners a becar infants per a que puguin jugar a futbol a clubs federats.