Un Enfutbola’t d’ensomni

Fins a 850 jugadors i jugadores amb diversitat funcional, procedents d’equips d’arreu de Catalunya, vibren en una jornada lúdico-esportiva de futbol a Sant Feliu de Llobregat.

Un Enfutbola’t d’ensomni

La cinquena edició de l''Enfutbola't. Futbol per a tothom', la jornada lúdico-esportiva organitzada per la Fundació de la Federació Catalana de Futbol, que té com a protagonistes a jugadors i jugadores amb diversitat funcional, intel·lectual i sensorial, i voluntaris, s'ha celebrat aquest dilluns a les instal·lacions esportives de Sant Feliu de Llobregat. La jornada ha comptat amb una participació i seguiment d’ensomni, tant al Camp de Futbol Municipal de Les Grases, com al Poliesportiu Andrei Xepkin, on s’han diputat els partits de la modalitat de futbol sala.

Les instal·lacions esportives de la capital del Baix Llobregat han acollit els partits de futbol-7 i els de futbol sala, amb un total de 47 equips inscrits, formats per 850 jugadors i jugadores. Aquests s'han distribuït en 6 categories segons el nivell, i s'han disputat 72 partits al llarg de la jornada.

Tots aquests conjunts representen a les catorze delegacions de l’FCF, amb la següent distribució:

DELEGACIÓ NOMBRE EQUIPS
BARCELONÈS 12
GIRONA 2
LLEIDA  1
TARRAGONA  1
TERRES DE L'EBRE 1
ANOIA 2
BAGES-BERGUEDÀ-CERDANYA 2
BAIX LLOBREGAT 2
MARESME 8
OSONA 1
PENEDÈS-GARRAF 3
VALLÈS OCCIDENTAL-SABADELL 4
VALLÈS OCCIDENTAL-TERRASSA 4
VALLÈS ORIENTAL 3

Tant jugadors, tècnics, voluntaris com pares i mares i aficionats han pogut gaudir d’un esdeveniment únic on ha regnat l’esportivitat, el bon ambient i la germanor entre tots els participants. Però especialment, els valors, l’emoció i sentiment conjunt entre tots els assistents.

Sorteig de premis, pilotes i samarretes signades

Els partits han començat a les 9 del matí tant als camps de futbol, com al pavelló de Les Grases. A les 12 del matí, s’han aturat tots els encontres per fer el sorteig de premis i aprofitar per menjar fruitat i hidratar-se. Cal remarcar l'ajuda d'un total de 40 voluntaris de la Fundació de l'FCF i del Santfeliuenc FC, i altres entitats que han realitzat una tasca encomiable, a les diferents carpes on s’han repartit refrescos, fruita i aigua. Els que han tingut més sort han estat premiats amb pilotes de futbol, a més de samarretes signades d'equips de la Primera Divisió.

Tots els participants han pogut viure moments de germanor, durant el dinar que s’ha servit tan a jugadors, voluntaris i personal que han contribuït en aquest esdeveniment.

Les novetats de la cinquena edició

Com a novetats,  aquesta cinquena Edició de l’Enfutbola’t ha estat retransmesa per la plataforma Twitch a través de l’empresa col·laboradora MyPlay, amb la participació de tres “casters”, entre ells Albert Pino, que és jugador de futbol amputat. Enguany, el torneig també ha comptat amb un grup de tres fisioterapeutes de Core Sportwellnees, que han estat atents a totes aquelles incidències que els han requerit els i les futbolistes participants.

D’altra banda, els àrbitres del CTA de l’FCF que han xiulat els partits han estat els següents: María del Castillo García Franco, Jesús María García Sánchez, Míriam López Hervas, Elicinio López Moreno, Aitor Mera Gragea, Hugo Pérez Ávila, Erik Pérez García i Sergio Santillana Zafra. Quant al CTA de l’LCFS, els col·legiats que han participat en aquesta jornada han estat Raquel Alguacil Moltó i Alejandro Madrid Nicolás.

La Fundació Catalana de Futbol ha comptat amb la participació de federacions esportives i entitats socials amb esportistes amb algun tipus de minusvàlua o que, per la seva situació personal, pateixen risc d'exclusió social. Entre aquestes entitats hi ha diversos clubs federats a l'FCF amb equips de futbol adaptat, la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics (ACELL), la Federació Catalana d’Esports per a Cecs, o la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals.

Ivan Carrillo: "L'Enfutbola't demostra que no hi ha barreres en el futbol"

El nou president de la Fundació de l’FCF, Ivan  Carrillo, substitut de Pere Guardiola, ha valorat positivament la cinquena edició de l’’Enfutbola’t, futbol per a tothom'. "Aquest acte demostra que no hi ha barreres en el futbol. És meravellós i un dia molt gran. Els que han perdut s'abracen als que han guanyat. Avui els nois i noies ens han demostrat valors com l'amistat i el joc net, anant molt més enllà del que és el sentit de la competició i l'esport", ha destacat Carrillo.

Per la seva banda, l'alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Oriol Bossa,  ha agraït l'esforç que han dut a terme la Fundació de l'FCF i el Santfeliuenc FC perquè la festa hagi estat complerta.

Trofeus per a tots els participants

En finalitzar els parlaments, s'ha fet l'entrega de trofeus per a cadascun dels 850 esportistes d'aquesta cinquena edició de l'Enfutbola't. A més a més, la Fundació de l'FCF ha regalat dues pilotes Adidas a cada equip participant.

A l'edició de l’Enfutbola’t han estat presents, a més del president de la Fundació FCF, Ivan Carrillo, i l'alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Oriol Bossa, els directius de l'FCF Fernando Peña, delegat al Baix Llobregat; Jaume Plaza, delegat al Penedès-Garraf; Juan Nuñez, delegat al Vallès Oriental; Esteve Olivella, delegat al Bages-Berguedà-Cerdanya; Jacobo Domènech, delegat al Vallès Occidental-Terrassa; Pere Alsina, delegat a Osona; i Moha El Gaadaoui, secretari i delegat al Maresme.

Així mateix, també han estat presents el director general de l'FCF, José Miguel Calle, el secretari general, Oriol Camacho, i el president del Santfeliuenc FC i cap de presidència de l'FCF, Alberto Prieto. Per part de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, han assistit a més el regidor d'esports, Bernat Dausà, i la tinenta d'alcalde, Lidia Muñoz.

GALERIA D'IMATGES