Recollides 600 joguines en la ultramarató futbolística més solidària

L’exàrbitre Hèctor Robas recorre 80 quilòmetres a peu, passant pels camps i pavellons de 15 clubs del Baix Llobregat, i completa el repte ‘Cap Infant Fora de Joc’, de la Fundació FCF i Creu Roja Joventut.

Recollides 600 joguines en la ultramarató futbolística més solidària

La Fundació de la Federació Catalana de Futbol i Creu Roja Joventut han organitzat aquest dissabte, de forma conjunta, la segona edició del repte solidari ‘Cap Infant Fora de Joc’, amb l’objectiu de recollir el màxim de joguines i llibres nous per a infants de famílies amb alta vulnerabilitat. Per fer-ho possible, han participat 15 clubs de futbol i futbol sala de la delegació del Baix Llobregat, que han actuat com a punts de recollida de les joguines. En total, se s’han recollit més de 600.

La jornada s’ha iniciat a les 7.30 hores al pavelló Salvador Boada d'Olesa de Montserrat, des d’on l’exàrbitre, ultra fondista, responsable del CTA al Baix Llobregat i ambaixador de la Fundació de l’FCF Hèctor Robas s’ha posat en marxa per córrer la ultra marató de 80 quilòmetres de distància que l’han portat per les diferents instal·lacions esportives de la zona i, així, completar el repte benèfic.

En la seva arribada a l'últim camp de futbol, a Begues, Robas ha mostrat la seva “alegria i joia”, després d’aconseguir completar el repte. “Ha estat un goig, a tots els camps i pavellons hi havia moltes joguines. És un honor poder ajudar els infants més necessitats, amb l’esforç de clubs, federats i famílies. Això demostra una solidaritat i uns valors molt positius. Tots els nens i nenes mereixen el seu regal a Nadal o Reis, no pot ser que cap es quedi sense”, ha indicat.

Tanmateix, sobre les seves sensacions físiques, ha afirmat que un cop “superat l’inici sense problema, després han començat a passar factura els quilòmetres. Finalment hem pogut arribar, ficant molt de cor”, ha celebrat l’exàrbitre de la Tercera Divisió.

La idea de donar continuïtat al projecte que es va iniciar l'any passat va sorgir perquè Robas acostuma a córrer diverses curses de llarga distància “i vaig pensar que podria haver un nexe amb la Fundació i l’FCF, i vam creure que passar pels diferents camps de la comarca a recollir joguines era una molt bona acció”, ha explicat el responsable del Comitè Tècnic d’Àrbitres al Baix Llobregat.

Durant tot el dia, s’ha comptat amb l'assistència tècnica d'un vehicle de la Creu Roja per tal de fer la recollida de les joguines, a més d'un cotxe medicalitzat per assistir a Robas en cas de necessitat.

Pere Guardiola: “La conjunció de solidaritat i futbol és extraordinària”

El president de la Fundació de l'FCF, Pere Guardiola, ha expressat la seva satisfacció pel nou triomf de la iniciativa. "De petit em van ensenyar que, si una cosa funciona, no la canviïs. Tot el que sigui ajudar la Creu Roja per aconseguir joguines per als nens és fantàstic. La conjunció de la solidaritat i el futbol, que tant estimem, és extraordinària. El positivisme, ganes i il·lusió d’Hèctor Robas el converteixen en la persona ideal per fer realitat aquest projecte. És tan bonic que la persona implicada hi posi el coll d’aquesta manera, que assegura l’èxit de la jornada”, ha assegurat.

La ultra marató d’Hèctor Robas ha passat pels següents camps de futbol i pavellons de futbol sala:

CLUBS CAMP / PAVELLÓ
OLESA FS PAVELLÓ SALVADOR BOADA, OLESA DE MONTSERRAT
ESCOLA DAINA AE PAVELLÓ SANT BERNAT, OLESA DE MONTSERRAT
EF OLESA 87 MPAL. LES PLANES, OLESA DE MONTSERRAT
CF MARTORELL CEM TORRENT DE LLOPS, MARTORELL
SANT ANDREU DE LA
BARCA AGRUP.
CAMP DE FUTBOL IEM CAN SALVI, ST. ANDREU DE LA BARCA
SANTFELIUENC FC MPAL. LES GRASES, ST. FELIU DE LLOBREGAT
FC SANT JOAN DESPÍ - SAN PANCRACIO MPAL. BARRI CENTRE, ST. JOAN DESPÍ
FCF DELEGACIÓ FCF- BAIX LLOBREGAT, CORNELLÀ DE LL.
FUNDACIÓ UE CORNELLÀ NOU MPAL. CORNELLÀ
CE D’ELLES MPAL. EUSEBI GÜELL, STA. COLOMA DE CERVELLÓ
CF CIUDAD COOPERTIVA MPAL. DANI JARQUE, ST. BOI DE LLOBREGAT
UD MARIANAO POBLET MPAL. MARIANAO, ST. BOI DE LLOBREGAT
UE CASTELLDEFELS MPAL. ELS CANYARS, CASTELLDEFELS
CF BEGUES i BEGUES-BCN AE MPAL. BEGUES

També ha participat en el repte, aportant joguines a la delegació de l'FCF al Baix Llobregat, el CF Gavà.

Amb la campanya ‘Cap Infant Fora de Joc’, s’han recollit tot tipus de joguines per a infants de totes les edats, amb especial incidència dels jocs cooperatius, no bèl·lics ni sexistes, i llibres per a infants de 0 a 3 anys i de 10 a 12 anys.

Durant la jornada, també han acompanyat Robas el directiu de l'FCF i delegat al Baix Llobregat, Fernando Peña; la directora de la Fundació de l’FCF, Cristina Sampietro; i la referent provincial a Barcelona de la campanya de joguines de Creu Roja Joventut, Cristina Cayuela; així com presidents, presidentes, directius i jugadors dels diferents clubs que han recollit joguines, entre molts d’altres.

A més, en dos dels trams, els àrbitres del CTA al Baix Llobregat Erik Pérez i Hugo Pérez han acompanyat Hèctor Robas durant el recorregut.

L'ultra fondista i àrbitre

Hèctor Robas (Sant Boi de Llobregat, 1984) ocupa el càrrec de responsable del Comitè Tècnic d’Àrbitres de la Federació Catalana de Futbol al Baix Llobregat des del 2020. Adscrit al CTA de l’FCF des del 2000, va retirar-se de l’arbitratge l’octubre del 2020 després de xiular a la Tercera Divisió Nacional durant set temporades, des del 2012 fins el 2020. A partir dels 30 anys, va començar a aficionar-se a córrer per la muntanya i, més endavant, va iniciar-se en la seva actual especialitat, els ultra trails de muntanya.

Tots els quilòmetres que realitza estan estretament lligats a donar visibilitat a les activitats que organització la Fundació de l’FCF, amb la qual col·labora des de l’any 2020 en diferents projectes.

GALERIA D'IMATGES