Una lliçó de superació al partit de futbol amb crosses

La Ciutat Esportiva Dani Jarque ha esta la seu del partit internacional de Futbol amb Crosses entre Espanya i Itàlia, que ha finalitzar amb una victòria dels visitants a la tanda de penals.

Una lliçó de superació al partit de futbol amb crosses

La selecció d'Itàlia ha estat la guanyadora del primer partit internacional de futbol amb crosses Ciutat de Barcelona, disputat a la Ciutat Esportiva Dani Jarque. Els italians s’han imposat a la selecció espanyola per 4 gols a 5 en la tanda de penals.

El partit, que ha acabat en un renyit 2 a 2, amb dos gols de Marcos González per a l'equip espanyol i un gol d'Emmanuele Padoan i un altre de Gianno Sasso per part dels italians, s’ha resolt en la tanda de penals amb victòria d’Itàlia.

La veritable protagonista de la jornada, però, ha estat la lliçó que han donat aquests jugadors amputats als assistents. Tot un espectacle de lluita, superació i perseverança demostrant que jugar a futbol amb una sola cama sí és possible.

Els encarregats de lliurar els premis han estat el vicepresident de la FCF i de la Fundació de la FCF, Pere Guardiola; i el secretari de la Fundació de la FCF, Antoni Artés. Per la seva banda, el president de la Fundació Amics Joan Petit Nens amb Càncer, Joan Torner, ha fet entrega als jugadors de la Cullera de Fusta, un premi que atorga aquesta Fundació en reconeixement a tots aquells futbolistes amputats que han hagut de lluitar contra el càncer.

A més a més, el jugador de la selecció espanyola Marcos González ha rebut el premi al millor jugador del partit.

El futbol amb crosses, o one-football, és una disciplina esportiva que està començant a tenir el seu reconeixement. Té la característica que es juga amb crosses, excepte el porter, i en un camp de futbol 7. La  normativa i el funcionament estan regulats per la WAFF (World Amputee Football Federation) que és l’equivalent a la FIFA.

A Espanya, aquesta disciplina no està reconeguda com a esport adaptat. Per això, és poc conegut al nostre país. Davant d’aquesta situació, un grup de joves amputats i amants del futbol, van decidir crear l’AEFA el 2014, la primera associació de futbol per amputats del país. Són jugadors de tot l’Estat que lluiten per aconseguir que el futbol amb crosses sigui un esport reconegut. Mentre no aconsegueixen aquesta oficialitat, l’AEFA participa en partits amistosos amb altres seleccions nacionals d’amputats.

Galeria d'imatges