Partit internacional de futbol amb crosses

El 20 de juny, a la Ciutat Esportiva Dani Jarque, tindrà lloc un partit internacional de futbol amb crosses entre Espanya i Itàlia.

Partit internacional de futbol amb crosses

El futbol amb crosses, o one-football, és una disciplina esportiva que està començant a tenir el seu reconeixement. Té la característica que es juga amb crosses, excepte el porter, i en un camp de futbol 7. La  normativa i el funcionament estan regulats per la WAFF (World Amputee Football Federation) que és l’equivalent a la FIFA.

A Espanya, aquesta disciplina no està reconeguda com a esport adaptat. Per això, és poc conegut al nostre país. Davant d’aquesta situació, un grup de joves amputats i amants del futbol, van decidir crear l’AEFA el 2014, la primera associació de futbol per amputats del país. Són jugadors de tot l’Estat que lluiten per aconseguir que el futbol amb crosses sigui un esport reconegut. Mentre no aconsegueixen aquesta oficialitat, l’AEFA participa en partits amistosos amb altres seleccions nacionals d’amputats.

La Fundació de la FCF, la Fundació Amics Joan Petit Nens amb Càncer i l’AEFA han organitzat un partit amistós el dissabte 20 de juny, a les 19:30 hores, entre Espanya i Itàlia a la Ciutat Esportiva Dani Jarque, a Sant Adrià de Besòs. Es tracta d’un partit internacional sense precedents a Catalunya, i servirà per conèixer tot l’esforç que estan fent aquests nois perquè el futbol per amputats sigui conegut i a la vegada reconegut mundialment. Abans de l’enfrontament es farà un entrenament a la Ciutat Esportiva Joan Gamper, del FC Barcelona, a les 11.00 hores.

El somni dels jugadors és arribar a disputar la Lliga Europea de Futbol per Amputats que tindrà lloc a Polònia a finals d’any.

FOTOS: AEFA