Més de 550 esportistes participaran a la segona edició de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’

La Fundació Privada Catalana de Futbol organitza una nova jornada inclusiva el diumenge 17 de juny a les instal·lacions del FC Martinenc.

La Fundació Privada Catalana de Futbol celebra la segona edició de l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’ el proper diumenge 17 de juny al camp del Futbol Club Martinenc, situat al districte d’Horta-Guinardó, a Barcelona. Es tracta d’una jornada lúdico-esportiva de futbol que té com a protagonistes jugadors i jugadores amb algun tipus de discapacitat. En total hi participaran més de 550 esportistes procedents d’equips d’arreu de Catalunya, 39 equips de futbol adaptat i més de 40 voluntaris.

L’objectiu d’aquest esdeveniment és oferir un dia de futbol, partits i diversió a aquests joves que pateixen alguna minusvalidesa, la majoria dels quals únicament entrenen. També es pretén mostrar i donar a conèixer la realitat d’aquests conjunts de futbol per ajudar-los a seguir creixent i millorant. La jornada començarà a les 9.00 hores del matí i finalitzarà a les 17.00 hores amb l’entrega de trofeus i obsequis per a tots els participants.

Entre els partits previstos, hi haurà un d’exhibició de One-Football, futbol per amputats. El tret característic més important d’aquesta modalitat és que els futbolistes practiquen futbol amb crosses. A més, hi haurà un torneig anomenat ‘Noves Oportunitats’, que disputaran joves que, a causa de la seva situació personal, pateixen risc d’exclusió social. I també es jugarà un triangular de futbol inclusiu femení.

Per poder portar a terme aquesta segona edició de l’'Enfutbola’t. Futbol per a tothom', la Fundació Privada Catalana de Futbol compta amb la participació de federacions esportives i entitats socials amb esportistes amb algun tipus de discapacitat. Es tracta de la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics (ACELL), la Federació Catalana d’Esports per a Cecs (FCECS) i la Federació Catalana de Paralítics Cerebrals (FECPC), amb la col·laboració del Martinenc i del districte d’Horta-Guinardó.