La Fundació de l’FCF celebra els II Premis Solidaris al MACBA

El proper dijous 26 d'abril, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona acollirà l’entrega de premis a aquelles iniciatives i activitats que, des del món del futbol, fomentin la solidaritat, els valors i l’ètica.

La Fundació de l’FCF celebra els II Premis Solidaris al MACBA

La Fundació Privada Catalana de Futbol de la Federació Catalana de Futbol celebrarà demà, dijous 26 d'abril a les 19.00 hores al Museu d’Art Contemporani de Barcelona, la segona edició dels Premis Solidaris. La Fundació va decidir crear aquest guardó l'any passat amb l’objectiu de reconèixer aquelles iniciatives i activitats de clubs d’arreu de Catalunya que fomentin la solidaritat, els valors i l’ètica esportiva més enllà del terreny de joc.

Com ja va succeir la temporada passada, les categories s’han dividit en dos blocs: individuals i col·lectives, que atorgaran set premis diferents. En la categoria individual, s’entregarà un Premi Solidari a un jugador, a l’ètica esportiva, a un àrbitre i a un entrenador. Pel que fa a la categoria col·lectiva, es lliurarà un reconeixement al foment dels valors (a nivell de club), al joc net (per a un equip) i a l’ètica esportiva (de manera col·lectiva).

El jurat dels II Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF està format per membres del patronat de la Fundació de l’FCF, la subcomissió d’Ètica Esportiva de l’FCF, així com per representants de l’esport, de la Fundació del FC Barcelona, de La Caixa, i de la Taula del Tercer Sector de Catalunya. El passat 10 d’abril, aquest jurat va deliberar sobre les diferents candidatures rebudes. Els guanyadors es donaran a conèixer durant la gala de demà.

Els II Premis Solidaris també volen reconèixer accions d’ètica i joc net tant per part de jugadors, com d’àrbitres o tècnics que poden passar desapercebudes però que mereixen una distinció. Els premis no tenen, en cap cas, caràcter econòmic, sinó que els guardonats rebran un trofeu creat especialment per a l’ocasió.

Els premis, triats d’entre totes les candidatures que ha rebut la Fundació fins al 31 de març de 2018, es van crear perquè, des de la Fundació i l’FCF, s’ha observat com, a través del futbol, s’organitzen moltes activitats benèfiques i solidàries que requereixen, sota el criteri d’ambdues entitats, un reconeixement per la tasca social que realitzen. Les d’enguany premiaran les accions solidàries realitzades durant la temporada 2017-2018.