La Fundació de l’FCF assisteix a la presentació del Mundialet de Manresa

El directiu i delegat de l’FCF i ambaixador de la Fundació, Esteve Olivella, ha assistit a l’acte de presentació d’aquesta competició que enguany arriba a la seva 17ena edició.

La Fundació de l’FCF assisteix a la presentació del Mundialet de Manresa

A l’Ajuntament de Manresa s’ha dut a terme la presentació del 17è Torneig Multicultural de Manresa, conegut com a Mundialet, organitzat pel club ONG Diapo i amb la col·laboració de la Fundació Catalana de Futbol. A l’acte, hi ha estat present l’ambaixador de la Fundació de l’FCF i directiu i delegat al Bages-Berguedà-Cerdanya, Esteve Olivella, acompanyat del subdelegat Arcadi Prat. Així mateix, també han assistit l’alcalde de Manresa, Marc Aloy; el regidor d’esports, Toni Massegur; el regidor de Cooperació, Jamaa Mbarki; els directius organitzadors Lluis Villa, Veronica Jaramilloa i Jorge Pulido; el president de l’ONG Diapo, Mocthar Thera, i diversos representants de clubs.

El Torneig Multicultural de Manresa és ja tot un clàssic dins dels esdeveniments esportius de la ciutat. Gràcies al futbol, el Mundialet es converteix en una gran experiència on hi conviuen i participen jugadors i jugadores provinents de diferents llocs del món o ja nascuts aquí, però amb arrels foranes. Tot un exemple de convivència i integració de la diversitat cultural de la ciutat que compte amb una població  provinent de més 100 països diferents.

Entre les seleccions que participen en el Mundialet d’aquest 2021 es troben Argentina, Senegal, Bolívia, Marroc, Holanda, Mèxic, Perú, Qatar, Catalunya, Mauritània, Equador, Colòmbia, Hondures i Paraguai amb categories masculina i femenina.

A partir d’avui, dissabte 3 de juliol, es disputen els primers partits i l’acte de clausura tindrà lloc el dissabte dia 31. Les categories que competeixen son l’Absoluta, la Femenina i els Veterans. Tots els partits es juguen al Camp de Futbol Nou Congost de Manresa. La primera edició d’aquest Mundialet de Manresa es va celebrar l’any 2004 amb el Senegal com a campió. L’any 2019 va ser Paraguai qui es va alçar amb el trofeu.