La campanya ‘Jo soc futbOLIsta’ dona 4.327 litres d’oli d’oliva verge extra

La Fundació Catalana de l’FCF i Creu Roja uneixen forces per iniciar una recollida d’oli, un dels productes més demandats per les entitats socials.

La campanya ‘Jo soc futbOLIsta’ dona 4.327 litres d’oli d’oliva verge extra

Al camp Municipal de Sant Martí de Tous, a l’Anoia, s’ha presentat la campanya ‘Jo soc futbOLIsta’, engegada per la Fundació Catalana de l’FCF i la Creu Roja. Aquesta temporada 2020-2021, les restriccions per la Covid-19 no han permès organitzar una de les activitats destacades de la Fundació Catalana de Futbol, com són els Premis Solidaris. Per aquest motiu, i com que la pandèmia ha provocat que s’hagin incrementat el número de famílies vulnerables, des de la Fundació s’ha cregut oportú destinar la partida econòmica dels Premis Solidaris a un projecte social com és aquesta nova campanya.

En aquest sentit, el Patronat ha decidit portar a terme una donació d’oli d’oliva verge extra, un dels productes de primera necessitat més demandats per les entitats socials, però que té un elevat preu, motiu pel qual no es reben prou donacions. Així doncs, unint-se amb la Creu Roja, s’han aconseguit repartir un total de 4.327 litres d’oli d’oliva verge extra.

La recollida s’ha dut a terme al camp municipal de la UE Tous perquè és on Creu Roja Catalunya té el seu Centre Humanitari, una plataforma logística des d’on es distribueixen els productes a la resta d'oficines i delegacions de Creu Roja Catalunya.

El president de la Fundació de l'FCF, Pere Guardiola, ha explicat que "amb el pressupost dels Premis Solidaris, que enguany no s'han pogut celebrar, ens va semblar adient realitzar una acció solidària i ens vam unir amb la Creu Roja. Amb ells hem aconseguit arribar a gairebé 5.000 famílies amb els litres d'oli repartits, amb els quals els podrà ajudar a tirar endavant i fer front a la pobresa que ha provocat la pandèmia".

El president de Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, ha comentat que aquest "és un acte més de les col·laboracions que fa molt de temps que realitzem amb la Federació Catalana de Futbol. L'objectiu de dur a terme aquesta campanya era arribar al màxim de gent possible. Nosaltres teníem una sèrie de productes de primera necessitat, però ens feia molta falta bolques, llet i oli. Finalment, l'oli era el producte que encaixava més en tots els aspectes i, a partir d'aquí, vam engegar la col·laboració".

Per la seva part, el president de la UE Tous, Josep Vendrell, ha afirmat que "per a nosaltres és un orgull acollir la presentació perquè som un club molt petit i modest. Ens ha agradat molt la iniciativa que ha engegat la Fundació de l'FCF. És una tasca molt important la que està realitzant la Federació a través de tots els clubs que hi col·laborem des de fa molts anys. Que s'inverteixin uns diners en aquestes tasques socials és molt positiu i dona una molt bona imatge de la Federació. Realment, és important que es donin a conèixer aquestes accions".

Després de l'acte al camp, s’ha dut a terme una visita al Centre Humanitari de Creu Roja per veure in situ la tasca que realitzen. Així mateix, també s’ha descobert una placa de la Fundació Catalana de l’FCF com a entitat col·laboradora de Creu Roja.

A l’acte han assistit el president de la Fundació de l’FCF, Pere Guardiola; el president de Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet; el vicepresident primer de l’FCF, Josep Llaó; el directiu i delegat de l’FCF a l’Anoia, Francesc Borrega; el subdelegat a l'Anoia, José Miguel Claver; la directora de la Fundació Catalana de Futbol, Cristina Sampietro; la secretària de Creu Roja a Catalunya, Helena Fontanet; el coordinador de Creu Roja a Catalunya, Enric Morist; el regidor d’esports de l’Ajuntament de Sant Martí de Tous, Pere Enric; el president de la UE Tous, Josep Vendrell; la secretària del club, Maria Teresa Domènech; i els socis d’Olis el Tros, Miquel Soler i Pere Soler.

GALERIA D'IMATGES