L’Escola Esportiva Brafa impulsa la campanya #NoSiguisHooligan contra la violència al futbol

L’objectiu d’aquesta iniciativa, distingida en els Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF, és millorar les conductes esportives dels més grans en relació amb els partits de futbol base.

La Fundació de la Federació Catalana de Futbol va reconèixer la campanya 'Són nens, no siguis hooligan' de l'Escola Esportiva Brafa amb el guardó 'Ètica Esportiva i Joc Net' en els Premis Solidaris, que van tenir lloc el passat 17 de febrer a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm, de Barcelona. Ubicada al districte de Nou Barris, l'Escola Esportiva Brafa té com a objectiu primordial ajudar a les famílies en l’educació dels seus fills. Té caràcter social i entén el futbol com una eina educativa tant per petits com grans.

Seguint amb la línia engegada per l'FCF, amb les campanyes 'Respecte' o 'Zero insults a la grada!', el juny de 2016 el club va iniciar una campanya per denunciar les conductes impròpies a les grades de futbol durant els partits dels més petits. Una campanya que, fins a dia d’avui, la formen vuit vídeos, tots ells dirigits a millorar les conductes esportives dels més grans en relació al futbol. Els principals protagonistes als quals va dirigida aquesta iniciativa són els entrenadors i entrenadores, i els pares i mares.

Són nens, no siguis hooligan’, és el nom de la campanya a través de la qual es vol mostrar com, a vegades, els pares que van a veure els nens com juguen a futbol tenen conductes inacceptables que poden incomodar els jugadors. La campanya pretén fer-se ressò d’aquestes actituds i, per això, ve acompanyada d’un vídeo on condemnen les conductes impròpies. Els nens són els protagonistes i expliquen com se senten quan escolten comentaris irrespectuosos. També deixen clar que juguen a futbol per divertir-se, més enllà de perdre o guanyar.

D’aquesta manera, la campanya ‘Son niños, no seas hooligan demana respecte des de la grada pels àrbitres, els jugadors i jugadores, i els entrenadors i entrenadores. El darrer d’aquests vuit vídeos, de desembre de 2019, està centrat en la figura del pare aficionat i exigent que acaba comportant-se com un hooligan, amb l'ànim de revertir aquesta tendència perquè els més grans animin des de valors com el respecte els més petits.

Nou vídeo per a la reflexió durant el confinament

L'Escola Esportiva Brafa ha editat recentment un nou vídeo, el novè de la sèrie 'Són nens, no siguis hooligan', per a la reflexió durant el període de confinament. El treball, que pretèn l'erradicació de la violència i insults envers els àrbitres, vol comparar la visió que tenen dels col·legiats els nens respecte els pares i mares, com una nova eina per l'educació dels joves jugadors, i acabar amb les actituds intolerants dels més grans.