Iván Quintela, un exemple de superació i integració en el futbol federat

Als seus 20 anys i amb Síndrome de Down, realitza les funcions d’auxiliar al CF Don Bosco i ha estat guardonat als Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF.

Iván Quintela, un exemple de superació i integració en el futbol federat

Un exemple de constància, lluita, sacrifici i integració. Aquestes són només algunes de les virtuts que defineixen Iván Quintela, que als seus 20 anys i amb Síndrome de Down és l’auxiliar de l’equip Infantil de Segona Divisió del CF Don Bosco. El seu esperit de superació i ganes de progressar cada dia han estat premiats amb el guardó ‘Club i Persona’ als Premis Solidaris de la Fundació de la Federació Catalana de Futbol, celebrats el 17 de febrer a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm.

Completament integrat a l’staff tècnic i admirat per tothom al club, Iván Quintela assegura que se sent realitzat: “M’encanta la meva feina, trepitjar la gespa, preparar els materials, fer amics i anar als partits. El més important és ajudar els entrenadors i jugadors”. Treballador incansable i perfeccionista, confessa que el seu somni és “ser tècnic del Barça”.

En aquest sentit, el seu germà i jugador de l’equip, Oriol Quintela, subratlla que “és un gran entrenador i germà. Sempre està pensant com preparar els entrenaments i ajudar a millorar l’equip”. Per la seva banda, un altre futbolista de la plantilla, Rafael Simonshon, apunta que “la feina de l’Ivan és molt important no només a nivell esportiu, sinó en l’aspecte psicològic. Es preocupa constantment per nosaltres i ens anima després d’una derrota”.

Al seu torn, el president de l’entitat, Ferran García, recorda com va ser l’arribada de l’Iván Quintela al club. “Es va incorporar fa unes temporades de la mà del seu germà, que ja jugava a l’equip. En aquest temps s’ha guanyat l’estima de tothom, transmet alegria i il·lusió. S’ha convertit en una figura indispensable”. Pel que fa al tècnic de l’equip, Eric García, destaca que “el fa feliç la seva feina, es nota que gaudeix treballant. Viu els partits amb molta intensitat i s’involucra al màxim en tot. És una sort tenir-lo al costat”.