Humilitat, honestedat i senzillesa, valors essencials en el món de l’arbitratge

L’àrbitra cursetista del CTA Laia Ocaña López ha estat distingida a amb el Premi ‘Àrbitre’ als Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF.

Humilitat, honestedat i senzillesa, valors essencials en el món de l’arbitratge

Amb només 16 anys, Laia Ocaña López ha estat guardonada amb el Premi ‘Àrbitre’ dels Premis Solidaris de la Fundació de la Federació Catalana de Futbol, en un emotiu acte que va tenir lloc el 17 de febrer a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm. La jove col·legiada està donant les seves primeres passes en el món de l’arbitratge com a àrbitra cursetista del Comitè Tècnic d’Àrbitres de la Federació Catalana de Futbol.

La temporada passada, en el seu primer any de cursetista, va ser designada com a àrbitre d’un partit de Prebenjamins entre el CFA Espluguenc i la UD Viladecans. Quan el delegat i l’entrenador de l’equip del Prebenjamí C del CFA Espluguenc van entregar les fixes a l’àrbitra, aquesta va respondre el següent: “Volia dir-vos que soc nova, que estic aprenent i que si tinc algun error, si us plau, em corregiu”. Un gest honest propi d’algú humil i senzill que pretén millorar cada dia sent conscient que els errors formen part de l’aprenentatge.

En aquest sentit, Ocaña recorda com va viure aquell partit. “Era un dels meus primers encontres i estava molt nerviosa. El delegat del Prebenjamí C del CFA Espluguenc em va ajudar en tot moment i va fer que em sentís molt còmode”, assegura. En relació amb el text que va publicar el club agraint el seu gest, la col·legiada reconeix que “no m’esperava la reacció que van tenir amb mi. Quan em van informar de l’escrit que havien publicat, em vaig emocionar. Va ser una etapa complicada per la pressió que tenia i aquest text em va esperonar a seguir treballant intensament”.