Futbol i diversió en la cloenda del Campus Solidari de la Fundació FCF

Un total de 44 nens i nenes en situació de risc d’exclusió social han gaudit durant dues setmanes d’aquest campus practicant futbol i realitzant altres activitats, a Mataró.

Futbol i diversió en la cloenda del Campus Solidari de la Fundació FCF

Futbol i diversió a parts iguals han servit per posar punt i final a la quarta edició del Campus Solidari de la Fundació Catalana de Futbol, aquest divendres al Camp Municipal Rocafonda de Mataró. Un total de 44 nens i nenes, d’entre 6 i 13 anys d’edat, en situació de risc d’exclusió social han gaudit al llarg de les dues últimes setmanes d’aquest campus, practicant futbol i realitzant altres activitats de lleure i lúdiques. Tots els joves són tutelats per Creu Roja i el seu programa de pobresa infantil, a més de prescrits pels serveis socials de l’Ajuntament de Mataró.

Amb el patrocini principal de l’Obra Social “La Caixa”, els entrenaments i partits de futbol entre els participants en el campus han tingut un pes destacat en el dia a dia de l’activitat, sota la direcció de d’entrenadors i monitors formats a l’Escola Catalana d’Entrenadors de l’FCF, i la coordinació del tècnic Mohamed El Gaadaoui. Així mateix, els nens i nenes també han viscut jornades de jocs aquàtics; sortides per banyar-se a la platja; o d’un taller de realitat virtual amb una lligueta de videoconsola, organitzat de manera altruista per l’empresa Made Egames.

Valors i tres àpats diaris

L’objectiu del Campus Solidari de la Fundació de l’FCF passa perquè joves que provenen de programes de pobresa infantil tinguin les mateixes oportunitats que altres nois i noies de la seva franja d’edat de participar en un campus d’estiu. Aprendre a través del futbol, millorar les habilitats amb pilota i el treball dels valors de l’esport són tres dels pilars de l’activitat.

Tanmateix, el campus, de caràcter solidari, i que s’ha recuperat enguany després de l’aturada obligatòria per la pandèmia de l’estiu passat, garanteix que tots els joves facin com a mínim tres àpats al dia –esmorzar, dinar i berenar–. Alhora, tenen un seguiment en els hàbits d’higiene, com ara dutxar-se un cop acabada la pràctica esportiva, o rentar-se les dents després de cada àpat.

A la cloenda del Campus Solidari han estat presents el president de la Fundació Catalana de Futbol, Pere Guardiola; l’alcalde de Mataró, David Bote; el director de banca d’institucions de CaixaBank, Daniel Caballero; la presidenta local de Creu Roja Mataró, Anna Maria Guitart; la regidora d’esports de l’Ajuntament de Mataró, Beatriz Delgado; el coordinador de Creu Roja Catalunya i patró de la Fundació Catalana de Futbol, Enric Morist; la directora de la Fundació Catalana de Futbol, Cristina Sampietro; i la membre de Creu Roja Catalunya Iolanda Gargallo, juntament amb altres persones vinculades a aquestes institucions.

GALERIA D'IMATGES