Els III Premis Solidaris de la Fundació de l’FCF premien els valors que impulsen el futbol català

La gala d’entrega dels guardons ha tornat a demostrar l’enorme solidaritat de clubs, futbolistes i persones vinculades al món del futbol català en la tercera edició d’aquests premis que lliura la Fundació Privada Catalana de Futbol.

L’Antiga Fàbrica Estrella Damm ha estat l’escenari escollit per albergar la tercera edició dels Premis Solidaris, un acte on la il·lusió i la companyonia han estat els grans protagonistes. A aquesta emotiva gala, organitzada per la Fundació Privada Catalana de Futbol de l’FCF, han acudit entrenadors, presidents, jugadors, àrbitres i altres personalitats vinculades al món del futbol català.

Aquestes distincions busquen premiar aquelles iniciatives i activitats de tot Catalunya que promouen la solidaritat, l’ètica esportiva i els valors més enllà dels camps i pavellons de futbol i futbol sala. Els vuit premis, dividits en tres blocs diferents -individual, col·lectiu i premi extraordinari del jurat-, han estat atorgats pels patrons de la Fundació: Joan Manuel Carreras, Maria Teresa Andreu, Andrés López, Manel Pousa i Margarita Farga.

També han fet entrega el president de l’FCF, Joan Soteras; el president de la Fundació Privada Catalana de Futbol, Pere Guardiola; els vicepresidents de l’FCF, Josep Llaó, Jordi Bonet, Josep Vives i Joan Josep Isern, també vicepresident de la Fundació; el patró i director de la Fundació Damm, Ramon Agenjo; el patró de la Fundació i directiu de l’FCF, Tomàs José; el Secretari de la Fundació, Albert Garrofé; el director de banca d’institucions del Centre d’Institucions de Barcelona de Caixabank, Miquel Abril; el subdirector general de Gestió i Recursos Humans del Consell Català de l’Esport, Lluís Pellicera; l’assessor d’Esports de la Diputació de Barcelona, Daniel Laga; i els membres de la Comissió d’Ètica Esportiva i Lluita contra la Violència (CEEiLLCV), Francesc Bartoll, Miquel Novell i Àlex Porqueras.

Abans de l’entrega de guardons, el president de la Fundació, Pere Guardiola, ha donat les gràcies a les diferents entitats que han recolzat els III Premis Solidaris, així com a tots els assistents per prendre part del acte. “Aquesta gala vol ser un homenatge a tots els clubs catalans que ajuden als col·lectius més vulnerables a través del futbol”, ha assegurat.

A més, Guardiola també ha volgut destacar les activitats que enguany porta a terme la Fundació Privada Catalana de Futbol, com les 350 beques a jugadors i jugadores vulnerables, les col·laboració en 75 tornejos solidaris, les subvencions als equips de futbol sala dels centres penitenciaris catalans i que participen a la Lliga Catalana de Futbol Sala, el campus de futbol solidari o l’Enfutbola’t, entre d’altres.

Les categories premiades han estat les següents:

• Premi solidari a un jugador:

Ha estat per a Leila Ouahabi, del FC Barcelona, i Olga Garcia, del Club Atlètic de Madrid, per unir-se a la iniciativa Common Goal. Al segon esglaó ha pujat el jugador blaugrana Carles Aleñá, mentre que el tercer classificat ha estat per al blanc-i-blau Borja Iglesias.

• Premi solidari a un àrbitre:

Per la tripleta arbitral formada per Ainara Acevedo, Matilde Esteves i Ylenia Sánchez, la primera formada íntegrament per dones en xiular un partit de Tercera Divisió Nacional. Per la seva banda, els àrbitres de la subdelegació del CTA del Maresme han quedat en segona posició.

• Premi solidari a un entrenador:

Ha estat per a Pablo Sánchez Romero, entrenador-auxiliar de l’equip Infantil ‘B’ de la Fundació Esportiva Begur, per ajudar a un dels seus jugadors, l’Izan, i a la seva família durant tot el temps que el jove va estar ingressat a l’UCI. La segona plaça ha estat per al tècnic de l’Aleví ‘B’ de Tercera Divisió del CF La Florida, Juan Antonio Núñez, mentre que el tercer classificat ha estat l’equip de monitors del CFS Lliçà de Vall.

• Premi solidari a una persona / club:

Per al president de la Zona Franca FC, Emilio Fernández, que porta més de 30 anys presidint una entitat que es caracteritza per la seva vessant esportiva, social i humanitària, ajudant els joves del barri que tenen dificultats econòmiques o problemes familiars. En segon lloc ha quedat el fisioterapeuta de l’equip de Tercera Catalana del Club Associació Esportiva La Salut Pere Gol, Luís Teruel Matute.

• Premi al joc net:

Ha estat per a Lluc Vilardell, jugador Aleví del FC Fruitosenc d’11 anys, que, després d’entendre que no s’havia produït penal en una acció d’un partit, va executar la pena màxima amb un suau toc per passar-li la pilota al porter rival. La segona plaça ha estat per l’Aleví de Primera Divisió de la UE Sant Joan Despí.

• Premi a l’ètica esportiva:

Per als pares, mares i entrenadors del Benjamí ‘C’ de la UD Viladecans per promoure una iniciativa que fomenta l’esportivitat dins i fora del camp. A la segona plaça s’ha produït un empat entre l’Ebre Escola Esportiva i el Club OAR VIC. Ha completat el podi l’equip Cadet de Segona Divisió del CF Base Vilobí 2015.

• Premi al foment dels valors:

L’ha rebut el Futsal Cirera Aliança Mataró, un nou equip de futbol sala format per persones amb trastorn mental sever. La segona plaça ha estat compartida per la iniciativa ‘Cap nen sense pilota’ i el Club Esportiu Olímpic Can Fatjó pel vídeo ‘Trenca El Mur de la Desigualtat’. Ha tancat el podi les campanyes de promoció dels valors de la Fundació Esportiva Camprodon.

• Premi extraordinari del Jurat:

Aquest guardó ha estat la novetat d’enguany i l’han rebut l’entrenador del RCD Espanyol Special, Manel Algeciras; el tècnic del Nàstic Genuine, Rafel Magrinyà; el cap de Comunicació i l’Àrea Social del Girona FC Genuine, David Torras; i el CF Reus Genuine, premi recollit pel vicepresident i delegat de l’FCF a Tarragona, Josep Vives.

GALERIA D'IMATGES