El documental de Raúl Sánchez emociona a Terres de l'Ebre

’26 de abril. Play Again’, protagonitzat per l’ex futbolista Raúl Sánchez i dirigit per Guillermo Cruz, s’ha emès a Tortosa davant una seixantena de persones.

El documental de Raúl Sánchez emociona a Terres de l'Ebre

Raúl Sánchez ha explicat en primera persona com és la seva vida després de l’agressió que va patir en el transcurs d’un partit. Després d’aquell 26 d’abril de 2014 en el que, en un partit de futbol de la Lliga de Veterans Vallès-Maresme, va rebre una forta puntada de peu a l’esquena per part d’un jugador de l’Equo Calella que li va causar una lesió medul·lar i el va deixar tetraplègic, Sánchez va emprendre un nou camí, acceptant una dura realitat, en la seva lluita per recuperar la mobilitat de les extremitats i per deixar de ser una persona completament dependent.

A la projecció, realitzada dilluns 21 de gener a Tortosa, han assistit el secretari de Junta de l'FCF i delegat de Terres de l’Ebre, Joaquin del Pino;  la representant territorial de l’esport a Terres de l’Ebre, Cinta Espuny; el directiu de l'FCF Miquel Angel Esquerré; el delegat dels àrbitres a Terres de l’Ebre, Ximo Solé; i el subdelegat de la Federació Miquel Piñol; a més del director d’EUSES, Xavi Nadal; i de Jaume Guerra, que ha estat l’encarregat de presentar el documental.

Del Pino ha donat la benvinguda i ha ressaltat la importància que té aquest documental per conscienciar a tots els clubs, jugadors i pares i mares que el futbol és un esport on la violència no ha de tenir cap mena de presència i ha animat a tots els assistents que mostrin el documental als clubs per a que els jugadors i jugadores vegin com una agressió et pot canviar la vida.

El documental, sota la direcció de Guillermo Cruz, vol posar el seu gra de sorra per intentar erradicar la violència en el futbol. Per això, Sánchez exposa la seva història com a exemple de sensibilització i prevenció d’aquestes conductes indesitjables que encara es viuen a l’esport. “No tengo fuerzas para rendirme”, ha dit Sánchez davant un públic emocionat i conscienciat de les conseqüències que pot tenir una patada o qualsevol agressió en el futbol. Els assistents han donat les gràcies a Raúl Sánchez per mostrar la seva força de voluntat, per transmetre un optimisme i una capacitat de superació admirable i per donar aquesta lliçó de vida.

Premiat per la Fundació Privada Catalana de Futbol en els I Premis Solidaris, Raúl Sánchez és membre de la Comissió d’Ètica Esportiva i Lluita contra la Violència de l’FCF des de la temporada 2017-2018. Des de fa prop d’un any ha començat a contactar amb organitzacions i clubs esportius, tant de Catalunya com a nivell estatal i internacional, per poder explicar la seva història i conscienciar a totes les persones, especialment nens i nenes, que la pràctica de l’esport ha de ser un acte de civisme i que cal tractar amb respecte tant els companys com els rivals.