Comunicat de la Fundació Catalana de Futbol

La Fundació Catalana de Futbol suspèn tots els actes previstos del 2021 fins que la situació sanitària millori i s’autoritzi l’organització de grans esdeveniments.

Comunicat de la Fundació Catalana de Futbol

La Fundació Catalana de Futbol ha decidit cancel·lar definitivament la celebració dels Premis Solidaris 2021, els quals s’acostumen a entregar durant el mes de febrer, així com l’’Enfutbola’t. Futbol per a tothom’. A causa de la situació de pandèmia generada per la Covid-19, amb una alta pressió sanitària, amb les restriccions de la mobilitat i la prohibició de trobades multitudinàries, juntament amb el fet que les competicions no han pogut celebrar-se de manera regular des del març de 2020, han motivat aquesta decisió.

Els Premis Solidaris es podrien haver celebrat en format virtual per tal d’homenatjar a persones, clubs i entitats socials que durant el 2020 van destacar per les seves accions socials i benèfiques dins del món del futbol. No obstant, una de les virtuts d’aquest acte és que reuneix a totes aquelles persones que tenen en comú l’estima pel futbol i la seva vessant solidària. Per això, des de la Fundació de l’FCF s’aposta per a que totes aquestes persones es retrobin de manera presencial, com a mínim, un cop l’any.

Pels mateixos motius, a més de les característiques i necessitats especials dels jugadors i jugadores que hi participen, també s’ha cregut oportú suspendre l’Enfutbola’t 2021, tal com ja va passar el 2020. I és que es tracta d’un esdeveniment de grans dimensions que necessita uns cinc mesos de preparació i planificació. Tant de bo al mes de juny, quan se celebra aquest acte tan especial per a la Fundació i per tots els seus participants, la situació hagi canviat.

Respecte a les beques, s’espera a la decisió del PROCICAT per saber si retorna la competició en categories base i la postura definitiva que prendrà l’FCF sobre l’abonament de les taxes federatives.

Així mateix, es deixa oberta la possibilitat de poder organitzar els campus solidaris d’estiu, com ara el Campus Campions o el Campus de Futbol Solidari Creu Roja, tot esperant que l’evolució de la situació sanitària a casa nostra sigui molt millor al mes de juliol.

Mentrestant, la Fundació de l’FCF no deixa de costat la seva tasca social i, actualment, està portant a terme accions puntuals de caràcter solidari a l’espera que la situació es normalitzi.