Compromís, valors i solidaritat, els fonaments de la Fundació de l’FCF

03/02/2021

El president de la Fundació Catalana de Futbol explica quins són els objectius d’aquesta entitat sense ànim de lucre i quines accions solidàries realitzen durant l’any.

Compromís, valors i solidaritat, els fonaments de la Fundació de l’FCF

“La solidaritat mou la nostra manera de fer possible un món millor. Amb il·lusió, donant igualtat d'oportunitats a tothom, convertint l'esforç en compromís i la constància en motivació. Un repte que ens marquem cada dia, amb esportivitat i decisió. Un treball d'equip que necessita la cooperació de tots per fer realitat el somni de construir un món més just”. Amb aquestes paraules es defineix la Fundació Catalana de Futbol a fundaciofcf.cat, fent evident la missió que volen dur a terme.

Es tracta d’una entitat sense ànim de lucre que treballa en projectes i programes socials per ajudar a les persones més vulnerables. El que pretén el seu president, Pere Guardiola, és “ajudar al màxim a què tothom pugui practicar el futbol, encara que tinguin limitacions econòmiques, físiques o psíquiques. Aquesta és la raó de caire social de la Fundació. L’única filosofia que tenim és ajudar als altres”.

Guardiola es reafirma en el fet que “volem que tothom que vulgui jugar a futbol el pugui practicar sense cap tipus de limitació. Per això, els campus de l’estiu són fonamentals, ja que la intenció és que el major número de nois i noies que no tinguin recursos puguin tenir un millor coneixement del nostre estimat esport”.

Diferents jugadors i jugadores dels actes i partits que s’organitzen durant l’any s’han mostrat molt satisfets de poder participar en aquests esdeveniments. Així ho ha reconegut Sonia Patiño, assegurant que en el Campus Solidari “he fet molts amics, hem fet un munt d’activitats, m’ho he passat súper bé i espero tornar l’any que ve”. En la mateixa línia s’ha expressat Jessica Jurado, del Campus Campions, ja que “m’ho he passat molt bé, he après coses noves i he fet nous amics. És una experiència única i inoblidable. L’any que ve repetiré segur”.