Adéu al Pare Manel, patró de la Fundació i home solidari de futbol

10/09/2020

L’FCF i la seva Fundació estan de dol, i volen expressar el seu condol a la família i companys de Manel Pousa, referent en la promoció del futbol com a eina socialitzadora entre els més vulnerables.

Adéu al Pare Manel, patró de la Fundació i home solidari de futbol
El Pare Manel, en un acte recent de la Fundació de l'FCF

La Fundació Catalana de Futbol i per extensió tota la Federació Catalana de Futbol viuen uns moments tristos i estan de dol per la mort del patró de la Fundació de l’FCF Manel Pousa, més conegut com a Pare Manel, a l’edat de 75 anys. Tanmateix, la Fundació i l’FCF volen traslladar el seu més sincer afecte cap a la família, companys i coneguts del popular i infatigable sacerdot, i donen les gràcies a tots els clubs i persones vinculades al món del futbol i futbol sala català que han manifestat el seu condol davant d’aquesta irreparable i sentida pèrdua.

Popular per la seva tasca de suport als més necessitats, especialment presos i persones sense recursos, el Pare Manel ha estat un referent en la promoció del futbol com a eina educativa i socialitzadora entre els més vulnerables. A través de la fundació que porta el seu mateix nom, la seva labor social ha estat especialment destacada en el districte barceloní de Nou Barris, a més de diversos centres penitenciaris catalans, amb una tasca incansable per la qual va ser distingit amb la Creu de Sant Jordi i la Medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona.

El Pare Manel, entregant un dels guardons de la darrera edició dels Premis Solidaris de la Fundació de l'FCF

Impulsor d’equips a la presó i president de club

Integració i solidaritat són dos dels valors que el Pare Manel traslladava en cadascuna de les accions benèfiques que realitzava, moltes d’elles canalitzades a través del món de l’esport, en especial del futbol.

Patró de la Fundació de l’FCF des de 2014, una de les seves moltes aportacions al futbol català va ser impulsar la creació d'equips federats de futbol sala, com el FS Quatre Camins i el CE Blauet FS, conjunts formats íntegrament per interns de centres penitenciaris catalans que competeixen a les categories de la Lliga Catalana de Futbol Sala. Dins de la Fundació de l'FCF s'encarregava de treballar per aconseguir els recursos necessaris per poder dur a terme l'activitat esportiva dels equips, mentre que la Fundació Pare Manel, fins ara amb ell al capdavant, recull i trasllada els equips quan juguen com a visitants. Paral·lelament, a l’’Enfutbola’t. Futbol per Tothom’ buscava interns per disputar partits contra altres equips amb persones amb gran risc d’exclusió social.

A la vegada, en l’actualitat el Pare Manel era president en actiu de l’AE Babar, club on realitzava una ingent tasca social d’integració amb els joves del barri barceloní de Verdum.

El Pare Manel, amb el president de l'FCF, Joan Soteras

Ajut als més necessitats

Persona generosa i de gran cor, el Pare Manel no dubtava en ajudar tothom que ho necessités. Sempre disposat a tot, va aportar les seves sàvies reflexions sobre els temes que es debatien en el si del patronat de la Fundació de l’FCF, a banda de capellà, com a home humil, pràctic i realista que es desvivia per aquells que es troben en situació de pobresa o precarietat.

Se'n va un home ple de bondat i que ha dut a terme una tasca immensa en favor de les persones més vulnerables. Ens deixa i ens queda el seu llegant gegant.

Descansi en pau.

Segon per l'esquerra, el Pare Manel en la presentació de la tercera edició de l'Enfutbola't